    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    <v3a7pu$fm6$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3a8pt$4g8$14$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a93o$fm6$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3ahar$4g8$20$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3aivp$q9a$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3akim$4g8$24$RTomasik@news.chmurka.net> <v3c3md$25m5n$1@dont-email.me>
    <v3cc8h$27091$1@dont-email.me> <v3ccap$772$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3ccmg$2702b$1@dont-email.me> <v3cd14$772$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <xus6O.388$vy62.93@fx15.ams1> <v3eonc$45b$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <nyP6O.1049$rKIa.380@fx14.ams1> <v3h76i$mq$3$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 03 Jun 2024 01:09:52 GMT

    On 2024-06-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Robert już napisał że w praktyce nie można. Może by jakiegoś
    > charakterystycznego zapamiętał - powiedzmy bez ucha.
    >
    > Tak czy inaczej chiałbym tylko zauważyć, że my tu na poważnie
    > dyskutujemy na tym czy policja może lecieć w chuja bo im tego nie
    > udowodnisz. A policjant pisze jeszcze_jak!.jpeg To jest kurwa najlepszy
    > dowód na patologię i tyle.

    No bo na podstawie jednostkowego legitymowania nadużycia nie udowodnisz.
    W tych przepisach, i nie tylko w tych jest element zaufania społeczego,
    o którym wcześniej pisałem. Nie ma jak ze strony praktycznej tego ugryźć
    dlatego MZ ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu.

    Nawet jeśli rozważyć zmianę przepisów, gdzie policjant miałby obowiązek
    podania powodu chęci ustalenie tożsamości, to raz, przy nieuczciwym
    policjancie nic to w praktyce nie zmieni (bo, że uważał, że podobny do
    Putina), dwa, że w pewnych okolicznościach nie powinien informować
    szczegółowo o powodach i taki nieuczciwy też może się na to powołać.

    Patologia nie jest w samym fakcie legitymowania a w powodzie
    legitymowania w celu nabijania statystyk. Nie można argumentować, że tak
    się kogoś złapie, bo przy takiej logice to można komuś zaistalować
    monitoring w chałupie, i tylko dostępność środków technicznych i
    przerobowych będzie tu ograniczeniem.

    Więc jeśli kogoś legitymują, to ma być to wynikiem pewnego
    nadzywczajnego zdarzenia a nie czystą inwigilacją prewencyjną. Jeszcze
    pozostaje kwestia, jakie zdarzenia są na tyle nadzwyczajne, że powinny
    uprawniać do takiego naruszania dóbr osobistych jakim jest
    legitymowanie.

    Tyle, że to wszystko nie jest de facto na poziomie indywidualnego
    policjanta, a raczej systemu. Pewnie większość z nich nie ma żadnej
    potrzeby czy przyjemności w legitymowaniu jakiś osób na ulicy, więc
    rozpatrywanie tego na poziomie możliwych wymówek mija się z celem.
    Dowolny powód jaki podadzą nie jest w praktyce mozliwy na miejscu do
    weryfikacji, więc jest raczej kwestia uprzejmości niż prawa.

    --
    Marcin