  • Data: 2024-06-03 14:01:31
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Jun 2024 09:11:38 +0200, Kviat wrote:

    > https://www.prawo.pl/prawo/legitymowanie-przez-polic
    je-wg-rpo-musi-byc-powod,519429.html

> [...]
    > osobowych, kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić
    > podania tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych.
    >
    > Rzecznik praw obywatelskich prof. Marcin Wiącek przekazał te uwagi do
    > komendanta głównego policji gen. insp. Jarosława Szymczyka, z prośbą o
    > ich uwzględnienie w działaniach policji."

    > Jaką zmianę?
    > Przecież tak właśnie jest.
    >
    > Grupowy policmajter głupoty pisze twierdząc, że powodem legitymowania
    > jest ustalenie tożsamości w celu ustalenia tożsamości. To bełkot.

    Moze i bełkot, ale ustalenie tożsamości w ustawie jest.

    > Musi być powód ustalenia tożsamości.

    Mają znakomity, ale to niech sami na to wpadną, nie będę podpowiadał.

    > To tak jakby napisać, że powodem machania łopatą jest kopanie dziury w
    > celu wykopania dziury.

    Jak sie pytasz po co macha łopatą ...

    > Małe dzieci w piaskownicy kopią dziury w celu wykopania dziury i trudno
    > czasem ustalić po co tę dziurę kopią - niby wiadomo, dla zabawy, ale
    > czasem cholera ich tam wie po co, patrząc na ich zaciętą minę podczas
    > kopania :)
    > Ale dorośli zwykle nie machają łopatą żeby wykopać dziurę w celu
    > wykopania dziury, tylko mają powód. Np. żeby zrobić studnię.

    No chyba, ze wojsko :-)

    > Policmajster nie jest w stanie zrozumieć tej subtelnej, lecz
    > najważniejszej różnicy. Przerasta to jego możliwości intelektualne.

    ale tu nie o to chodzi czy rozumie, tylko na ile to ma oparcie w
    przepisach :-)
    Mówisz, ze SN coś tam orzekł ?

    J.