  • Data: 2024-06-03 09:11:38
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No bo na podstawie jednostkowego legitymowania nadużycia nie udowodnisz.
    > W tych przepisach, i nie tylko w tych jest element zaufania społeczego,
    > o którym wcześniej pisałem. Nie ma jak ze strony praktycznej tego ugryźć
    > dlatego MZ ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu.

    https://www.prawo.pl/prawo/legitymowanie-przez-polic
    je-wg-rpo-musi-byc-powod,519429.html

    "W wystąpieniu do Komendanta Głównego Policji Rzecznik przypomina, że z
    orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika zaś, że obywatel może odmówić
    podania swych danych bez konsekwencji prawnych, gdy funkcjonariusz nie
    ma do tego podstawy prawnej.
    (...)
    Według Rzecznika w orzecznictwie SN utrwalony jest pogląd, według
    którego, gdy funkcjonariusz żąda w ramach legitymowania podania danych
    osobowych, kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić
    podania tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych.

    Rzecznik praw obywatelskich prof. Marcin Wiącek przekazał te uwagi do
    komendanta głównego policji gen. insp. Jarosława Szymczyka, z prośbą o
    ich uwzględnienie w działaniach policji."

    > Nawet jeśli rozważyć zmianę przepisów, gdzie policjant miałby obowiązek
    > podania powodu chęci ustalenie tożsamości,

    Jaką zmianę?
    Przecież tak właśnie jest.

    Grupowy policmajter głupoty pisze twierdząc, że powodem legitymowania
    jest ustalenie tożsamości w celu ustalenia tożsamości. To bełkot.
    Musi być powód ustalenia tożsamości.

    To tak jakby napisać, że powodem machania łopatą jest kopanie dziury w
    celu wykopania dziury.
    Małe dzieci w piaskownicy kopią dziury w celu wykopania dziury i trudno
    czasem ustalić po co tę dziurę kopią - niby wiadomo, dla zabawy, ale
    czasem cholera ich tam wie po co, patrząc na ich zaciętą minę podczas
    kopania :)
    Ale dorośli zwykle nie machają łopatą żeby wykopać dziurę w celu
    wykopania dziury, tylko mają powód. Np. żeby zrobić studnię.
    Policmajster nie jest w stanie zrozumieć tej subtelnej, lecz
    najważniejszej różnicy. Przerasta to jego możliwości intelektualne.

    Pozdrawiam
    Piotr