  • Data: 2024-06-03 10:25:57
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > W tych przepisach, i nie tylko w tych jest element zaufania społeczego,
    > o którym wcześniej pisałem. Nie ma jak ze strony praktycznej tego ugryźć
    > dlatego MZ ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu.
    >
    > Nawet jeśli rozważyć zmianę przepisów, gdzie policjant miałby obowiązek
    > podania powodu chęci ustalenie tożsamości, to raz, przy nieuczciwym
    > policjancie nic to w praktyce nie zmieni (bo, że uważał, że podobny do
    > Putina), dwa, że w pewnych okolicznościach nie powinien informować
    > szczegółowo o powodach i taki nieuczciwy też może się na to powołać.

    Okoliczności korzystania z tego ustalania tożsamości wskazują, że jest
    wykonywane bez podstawy np "mam interwencję i muszę wiedzieć kto" a
    wszystko wokół pokazuje, że czynności w pełni legalne.

    > Patologia nie jest w samym fakcie legitymowania a w powodzie
    > legitymowania w celu nabijania statystyk. Nie można argumentować, że tak
    > się kogoś złapie, bo przy takiej logice to można komuś zaistalować
    > monitoring w chałupie, i tylko dostępność środków technicznych i
    > przerobowych będzie tu ograniczeniem.

    A tak tu jest argumentowane. Że niby możliwość legitymowania jest jakimś
    dobrem a to zło jest choć bywa, że ma uzasadnienie.

    > Więc jeśli kogoś legitymują, to ma być to wynikiem pewnego
    > nadzywczajnego zdarzenia a nie czystą inwigilacją prewencyjną. Jeszcze
    > pozostaje kwestia, jakie zdarzenia są na tyle nadzwyczajne, że powinny
    > uprawniać do takiego naruszania dóbr osobistych jakim jest
    > legitymowanie.

    Otóż to.

    > Tyle, że to wszystko nie jest de facto na poziomie indywidualnego
    > policjanta, a raczej systemu. Pewnie większość z nich nie ma żadnej
    > potrzeby czy przyjemności w legitymowaniu jakiś osób na ulicy, więc
    > rozpatrywanie tego na poziomie możliwych wymówek mija się z celem.
    > Dowolny powód jaki podadzą nie jest w praktyce mozliwy na miejscu do
    > weryfikacji, więc jest raczej kwestia uprzejmości niż prawa.

    Oj nie, to jest kwestia bezprawności. Normalnie się za to odpowiada.