  • Data: 2010-10-11 16:58:03
    Temat: Re: Zatrzymanie?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Wiesz, jeśli juz czynisz sobei jakieś tam załozzgłoszeniu
    > przestępstfania,

    Psuje ci się charakter pisma. Kto z kim przestaje... ;P

    > Jak nie ma protokołu, to nie jest przesłuchanie, tylko luźna
    > rozmowa.

    Luźna rozmowa? W większości przypadków policjant nie jest moim
    koleżką, więc nie widzę miejsca na luźna rozmowę. Zwłaszcza że on
    występuje służbowo, interweniuje, zatrzymuje itp. Albo jest czynność
    oficjalna albo żadnej. Luźnej rozmowy mogę policjantowi odmówić,
    przesłuchania nie. Jeśli marnuje mój czas wbrew mojej woli to to
    *jest* przesłuchanie a brak protokołu jest uchybieniem.

    > Jeśli protokół nie był sporządzony, to z samej definicji to nie było
    > przesłuchanie tylko rozmowa.

    Nie obracaj kota ogonem. Protokół jest wtórny w stosunku do czynności
    którą opisuje. Charakter czynności nie może być ustalany post factum
    na podstawie tego czy efekt się przyda i papier powstanie czy nie. To
    z charakteru czynności wynika czy protokół ma być sporządzony czy nie.