eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? › Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.et
    ernal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Date: Mon, 11 Nov 2013 20:39:55 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 127
    Message-ID: <l5s4ds$sdl$1@dont-email.me>
    References: <5...@p...onet.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 12 Nov 2013 02:39:56 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="d71cc262c85020475ee750b4fc9517b4";
    logging-data="29109";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+JETbJ9tXMBiJ5BA70jy9i57IrjbH4DNg="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/27.0a2
    In-Reply-To: <5...@p...onet.pl>
    Cancel-Lock: sha1:Sc0f4d50iAZvZizGgMYU50Fk0B8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:731317
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Taka sytuacja:
    > W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
    > kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
    > typu firma.pl lub firma.com.pl
    >
    > Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
    >
    > Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:
    >
    > _____________________________________
    > Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
    > Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.
    >
    > Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.
    >
    > Ki diabeł?
    > _____________________________________
    >
    >
    >
    > i dostałem odpowiedź:
    > _____________________________________
    > Witam
    >
    > W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
    > SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
    > trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
    > odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
    > poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
    > wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
    > Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
    > naruszeń.
    >
    > Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
    > następująco:
    > - max 10 wiadomości przez 10 sekund
    > - max 100 wiadomości przez 5 min.
    > - max 500 wiadomości przez 1 godz.
    > _____________________________________
    >
    >
    > Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
    > _________________________________
    > Dzięki za odpowiedź.
    >
    > Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
    > obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
    > Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
    > (czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
    > przedsezonowe".
    >
    > Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
    > Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
    > kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
    > stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.
    >
    > Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
    > określonym przez dostawców czasie.
    >
    > Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
    > zzzzzzzzz).
    >
    > Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
    > niedopuszczalne.
    >
    > Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
    > _____________________________________
    >
    >
    >
    > Kolejna odpowiedź Supermediów:
    > _____________________________________
    > Dzień dobry,
    >
    > Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
    > szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
    > postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
    > usługi SMHost.
    >
    > "5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
    > konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
    > szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
    > użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
    > do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
    > przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."
    >
    > Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
    > proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem i...@s...pl.
    > _____________________________________
    >
    >
    > Pytanie mam takie:
    >
    > Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
    > możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
    > *wydawania* *się* ?
    > Czy oni tam mają wróżki? ;)
    >
    > Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
    > blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
    > towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
    > towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
    > Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
    > i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
    > niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.
    >
    > Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
    > http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
    df
    >
    > Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
    > które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.
    >
    > Co można w powyższej sytuacji zrobić?
    >
    > Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
    > zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
    > nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
    > migracją) baz danych, itd.
    >
    >

    znalezzc sobie dostawce, któremu jeszcze nie odbiło prosto w centralę.
    Tyle możesz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1