eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? › Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
  • Data: 2013-11-11 23:10:35
    Temat: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witajcie.

    Taka sytuacja:
    W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
    kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
    typu firma.pl lub firma.com.pl

    Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.

    Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:

    _____________________________________
    Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
    Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.

    Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.

    Ki diabeł?
    _____________________________________



    i dostałem odpowiedź:
    _____________________________________
    Witam

    W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
    SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
    trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
    odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
    poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
    wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
    Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
    naruszeń.

    Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
    następująco:
    - max 10 wiadomości przez 10 sekund
    - max 100 wiadomości przez 5 min.
    - max 500 wiadomości przez 1 godz.
    _____________________________________


    Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
    _________________________________
    Dzięki za odpowiedź.

    Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
    obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
    Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
    (czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
    przedsezonowe".

    Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
    Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
    kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
    stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.

    Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
    określonym przez dostawców czasie.

    Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
    zzzzzzzzz).

    Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
    niedopuszczalne.

    Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
    _____________________________________



    Kolejna odpowiedź Supermediów:
    _____________________________________
    Dzień dobry,

    Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
    szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
    postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
    usługi SMHost.

    "5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
    konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
    szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
    użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
    do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
    przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."

    Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
    proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem i...@s...pl.
    _____________________________________


    Pytanie mam takie:

    Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
    możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
    *wydawania* *się* ?
    Czy oni tam mają wróżki? ;)

    Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
    blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
    towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
    towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
    Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
    i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
    niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.

    Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
    http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
    df

    Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
    które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.

    Co można w powyższej sytuacji zrobić?

    Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
    zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
    nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
    migracją) baz danych, itd.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1