-
1. Data: 2013-11-11 23:10:35
Temat: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Witajcie.
Taka sytuacja:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
typu firma.pl lub firma.com.pl
Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:
_____________________________________
Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.
Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.
Ki diabeł?
_____________________________________
i dostałem odpowiedź:
_____________________________________
Witam
W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
naruszeń.
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
_____________________________________
Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
_________________________________
Dzięki za odpowiedź.
Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
(czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
przedsezonowe".
Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.
Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
określonym przez dostawców czasie.
Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
zzzzzzzzz).
Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
niedopuszczalne.
Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
_____________________________________
Kolejna odpowiedź Supermediów:
_____________________________________
Dzień dobry,
Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
usługi SMHost.
"5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."
Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem i...@s...pl.
_____________________________________
Pytanie mam takie:
Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
*wydawania* *się* ?
Czy oni tam mają wróżki? ;)
Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.
Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
df
Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.
Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
2. Data: 2013-11-12 03:39:55
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Adam wrote:
> Witajcie.
>
> Taka sytuacja:
> W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
> kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
> typu firma.pl lub firma.com.pl
>
> Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
>
> Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:
>
> _____________________________________
> Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
> Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.
>
> Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.
>
> Ki diabeł?
> _____________________________________
>
>
>
> i dostałem odpowiedź:
> _____________________________________
> Witam
>
> W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
> SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
> trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
> odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
> poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
> wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
> Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
> naruszeń.
>
> Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
> następująco:
> - max 10 wiadomości przez 10 sekund
> - max 100 wiadomości przez 5 min.
> - max 500 wiadomości przez 1 godz.
> _____________________________________
>
>
> Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
> _________________________________
> Dzięki za odpowiedź.
>
> Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
> obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
> Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
> (czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
> przedsezonowe".
>
> Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
> Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
> kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
> stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.
>
> Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
> określonym przez dostawców czasie.
>
> Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
> zzzzzzzzz).
>
> Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
> niedopuszczalne.
>
> Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
> _____________________________________
>
>
>
> Kolejna odpowiedź Supermediów:
> _____________________________________
> Dzień dobry,
>
> Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
> szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
> postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
> usługi SMHost.
>
> "5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
> konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
> szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
> użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
> do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
> przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."
>
> Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
> proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem i...@s...pl.
> _____________________________________
>
>
> Pytanie mam takie:
>
> Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
> możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
> *wydawania* *się* ?
> Czy oni tam mają wróżki? ;)
>
> Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
> blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
> towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
> towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
> Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
> i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
> niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.
>
> Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
> http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
df
>
> Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
> które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.
>
> Co można w powyższej sytuacji zrobić?
>
> Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
> zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
> nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
> migracją) baz danych, itd.
>
>
znalezzc sobie dostawce, któremu jeszcze nie odbiło prosto w centralę.
Tyle możesz.
-
3. Data: 2013-11-12 08:16:26
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
> następująco:
> - max 10 wiadomości przez 10 sekund
> - max 100 wiadomości przez 5 min.
> - max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.
> Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...
> Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
> zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
> nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
> migracją) baz danych, itd.
...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.
Pozdrawiam.
WOJO
-
4. Data: 2013-11-12 08:31:33
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
>> Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
>> następująco:
>> - max 10 wiadomości przez 10 sekund
>> - max 100 wiadomości przez 5 min.
>> - max 500 wiadomości przez 1 godz.
> Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.
No - to jest *TWOJE* zdanie.
500/godz to przecież detal.
Wiem, można sobie tak ustawić automat, żeby te parę tysięcy mejli
rozkładał równomiernie w rozsądnym czasie, ale dnia może braknąć.
Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów
(nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to
dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako
dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
5. Data: 2013-11-12 08:43:44
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 12.11.2013 08:31, sqlwiel pisze:
\
> Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów
> (nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to
> dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako
> dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.
No i prawidłowo. Przecież gównomail to straszni spamerzy.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
6. Data: 2013-11-12 08:47:13
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2013-11-11 23:10, Adam pisze:
> Taka sytuacja:
> W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
> kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
> typu firma.pl lub firma.com.pl
[ ... ]
> Co można w powyższej sytuacji zrobić?
1. Przyzwyczaić się.
2. Zmienić dostawcę.
3. Skonfigurować własny serwer pocztowy.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
7. Data: 2013-11-12 10:26:43
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
>> Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
>> następująco:
>> - max 10 wiadomości przez 10 sekund
>> - max 100 wiadomości przez 5 min.
>> - max 500 wiadomości przez 1 godz.
> Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.
>
Dobrze napisałeś: osobiście ;)
Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już
zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)
>> Co można w powyższej sytuacji zrobić?
> Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...
>
Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
Problem jest:
Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
Na co się powoływać?
Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo
>> Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
>> zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
>> nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
>> migracją) baz danych, itd.
> ...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.
Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
sklepów internetowych.
Nadal wiesz, o co chodzi???
--
Pozdrawiam.
Adam
-
8. Data: 2013-11-12 11:33:09
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 12.11.2013 10:26, Adam pisze:
> Dobrze napisałeś: osobiście ;)
> Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już
> zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)
Nie miałeś osobnego IP na te swoje serwery?
Wtedy w najgorszym przypadku zablokowane będzie tylko to IP i reszcie
usług Supermediów to nie szkodzi.
>>> Co można w powyższej sytuacji zrobić?
>> Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego
>> i...
>>
> Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
> Problem jest:
> Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
> Na co się powoływać?
Powołał się na regulamin będący integralną częścią umowy. Dość mętny.
Pewnie trzeba renegocjować umowę, bo dron z dezinfolinii nie może zrobić
nic ponad procedurę narzuconą mu z góry.
> Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo
Oczywiście możesz pozywać usługodawcę, ale zastanów się czy łatwiej
będzie ci kopać się w sądzie, czy zmienić usługodawcę?
>>> Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
>>> zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
>>> nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
>>> migracją) baz danych, itd.
>> ...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.
>
> Wiesz, o czym mówisz?
> Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
> dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
> są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
> monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
> sklepów internetowych.
Konta pocztowe "podłączone" do fizycznych urządzeń? Czy może masz na
myśli swoje wirtualne serwery podłączone przez wirtualne porty do
fizycznych urządzeń?
Generalnie temat brzmi ciekawie :)
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
9. Data: 2013-11-12 14:27:50
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Wiesz, o czym mówisz?
> Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
> dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są
> połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu
> statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów
> internetowych.
> Nadal wiesz, o co chodzi???
Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy
popuszczam wodze fantazji ;)
Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji wynika,
że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.
Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej tego
nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma
korespondencji.
I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo
spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin,
który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych
hostów.
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą wymaganych
usług.
Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile nie
będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie poradzić
i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
Pozdrawiam.
WOJO
-
10. Data: 2013-11-12 15:23:14
Temat: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 11.11.2013 23:10, Adam pisze:
> W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
> kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
> typu firma.pl lub firma.com.pl
>
> Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
Zmienić dostawcę usług. To się nazywa wolny rynek.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza