  • Data: 2011-08-16 10:52:35
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Poprawnie napisał. W tym systemie chodzi właśnie o to, aby każdy sam
    > oceniał, ile jest warta jego nieruchomość i od tej kwoty płacił podatek.
    > Zauważ, że wprowadzenie możliwości wykupu za 150% zastąpi zupełnie
    > konieczność kontroli poprawności deklarowanych wartości, przez co cały
    > system poboru podatku katastralnego będzie mógł się składać z 1 osoby i
    > komputera.

    Z drugiej strony - jeśli chce spokojnie mieszkać, to musiałbym chyba
    wycenić dużo więcej niż 100% wartości. Zasada jest głupia jak dla mnie -
    bo to oznacza, że ciągle muszę wystawiać moją nieruchomość na sprzedaż
    po zawyżonej cenie po prostu. A np w momencie posiadania wiedzy co do
    zmian w planie zagospodarowania i przez to zmiany cen w przyszłości,
    ktoś przychodzi i mnie wykupuje. Ogólnie - podatek jako zło konieczne
    powinien być prosty i jak najmniej uznaniowy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl