  • Data: 2011-08-16 10:52:49
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2011, Kamil wrote:

    > Jak widać, "tonący" (piekarz) brzytwy się chwytał :)

    Nie da się ukryć, że opublikowane informacje na to wskazują.
    Ale zawsze zwracam uwagę na *drugi* fakt: to, że większość
    komentarzy w potoku liczb zawierających "prawdziwą skalę oszustwa"
    umniejsza fakt, że medialnie nagłośniona część występu *była
    prawdziwa*.
    BTW: (patrz również na końcu) dyskutuję nie tyle z Tobą, co
    z pewną... hm: proporcją nacisku na informacje z artykułów.

    > 19 grudnia 2006 r. na ręce marszałka Sejmu Marka Jurka wpłynęła odpowiedź
    > od podsekretrza stanu Mariana Banasia (KS I 10/0602/6/478/JS/06/1464).
    > Posłom opadły szczeny z wrażenia!

    [...]
    > Jak zauważa minister Banaś, kwota należnego podatku VAT od oszacowanej
    > przez kontrolę skarbową wielkości darowizn przekazanych przez pana
    > Waldemara Gronowskiego stanowi jedynie 6% kwoty ustalonej do wpłaty
    > z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego.

    No i tyle.
    Pozostaje proste pytanie: czy wszystko, co napisano o owych
    "6%" to była *prawda*? Nawet, jeśli owe 6% i tak jest zawyżone?
    Mnie, w zakresie potencjalnego flejmu, *NIE* interesuje
    owe 94%!

    > *Ot, i cała historia.* Sprytny piekarz zrobił koncertowo w konia
    > dziennikarzy

    Tylko postawieniem zasłony dymnej, za to z prawdziwego stanu
    prawnego co do podatków :)
    (to, że za zasłoną mogło się ukryć >>90% "czynności mało zgodnych
    z prawem" jest bez znaczenia - zasłona była PRAWDZIWA)

    > -------------------------------
    > Drugi artykuł:

    [...]
    > Rzeczywiście przepisy są absurdalne,

    No i tyle.

    > ale to nie one wpędziły w kłopoty

    Ale w to już nie wnikam.

    Mi idzie o fakt, umyślnego lub nie, przyczyniania się do
    "wyciszania" owej absurdalności przez wszystkich tych,
    którzy widzą (lub umyślnie akcentują) *tylko* ową część
    "bo więcej w tym było przekrętu".

    A co z tą mniejszą częścią?

    > Z ponad 230 tys. zł kary nałożonej na piekarza podatek od darowizny wynosi
    > 49 tys. *Główna kwota ˙˙ 182 tys. zł ˙˙ to kara za niezapłacenie podatku od*
    > *sprzedanego pieczywa*.
    >
    > Przepisy dotyczące darowizn są absurdalne, należy je jak najszybciej
    > zmienić,

    I teraz moje zasadnicze pytanie: czy czytelnicy WIEDZĄ CO ZMIENIONO?

    I że, jeśliby ktokolwiek ZROBIŁ, teraz, TO SAMO co przypisywano
    w zakresie "dobroczynności" piekarzowi, jakie poniósłby
    konsekwencje?

    BTW: oczywiście nie traktuję cytatów jako Twoich wypowiedzi, thx
    za przytoczenie, ja tylko w celu uświadomienia, że W ZAKRESIE
    w którym udało się wywołać burzę medialną NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO.

    pzdr, Gotfryd