  • Data: 2011-08-12 10:43:44
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: bzdreg <b...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-12 12:01, Animka pisze:

    > Mam sp-cze własnościowe. Nie chciało mi się wykupować na całkowitą
    > własność.
    > A Ty tak czy siak różne opłaty jak np. woda, śmieci , windy itd. i tak
    > musisz płacić.
    > Ile co miesiąc musisz zapłacić?

    Chociażeś troll pospolity, to odpowiem ku pożytkowi pozostałych.

    O bezmózgowiu świadczy wrzucanie razem np. windy i śmieci (eksploatacja)
    z prądem (indywidualna umowa z ZE).

    Koszt mieszkania w bloku rozkłada się mniej-więcej:
    Eksploatacja: 20%
    Remonty (amortyzacja) : 20%
    Ogrzewanie : 20%
    Woda + kanalizacja + CWU : 30%

    Z remontami może być różnie. Wspólnoty mają bardziej ciasny reżim, a
    spółdzielnie - większe możliwości.

    (Wiem, że się nie domyka, te wartości się wahają). Gaz potrafi "zmylić",
    bo jak jest "junkers", to użytkownik płaci sam, a jak CWU z jakiegoś
    PECu, to rozlicza WM/SM
    Do tego dochodzi prąd, telefon/kablówka/inernet, ale to już są umowy
    zawierane indywidualnie z mieszkańcem, a niekoniecznie z właścicielem.

    Z praktyki - Katowice, bloki, bez tych "umów indywidualnych":
    Mieszkanie 2p, 2 osoby:
    SM: 550zł WM: 500zł
    M. 3p, 4 osoby:
    SM: 800, WM: 750

    Różnica jest jeszcze (a może właśnie) taka, że WM jest bardziej pod
    lupą, a SM może nieco pokombinować - i kombinuje.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.