  • Data: 2011-08-12 20:24:35
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Aug 2011, Ajgor wrote:

    > Ale ja mu te kafelki tez w prezencie :)

    To *za kafelki* podatku nie zapłacicie, nikt.

    Żebyśmy się dobrze rozumieli: za *materiał*.

    I pod warunkiem, że przejdzie (przejdzie, chyba że ktoś
    coś głupiego powie :>) wersja że od samego początku taki
    był *zamiar* (bo jak US wykaże, że w sumie dopiero później
    machnąłeś ręką "dobra, nie chcę pieniędzy", to już nie
    ma darowizny tylko "odpuszczenie długu" i podatek się
    należy).

    Darowizna wymaga:
    - zobowiązania (czyli właśnie istnienia "zamiaru")
    - *z majątku* (czyli nie może to być swiadczenie niemajątkowe,
    coś czego *jeszcze nie ma* w momencie "zamiaru", machanie
    łopatą nie jest "majątkiem", dopiero go tworzy :P)
    - "na rzecz" (co akurat byłoby spełnione, ale może odbić się
    czkawką w innych przypadkach)
    - bezzwrotnie (bez powstania zobowiązania zwrotnego).

    Co ciekawsze, darowizna może być obłożona "wymaganiami",
    ale warunkiem pozostaje aby z tych "wymagań" *nikt* nie
    mógł żądać korzyści! (możesz więc podarować z warunkiem
    "ale przez 4 lata nie sprzedasz" albo np. "ale to
    wino wypijesz nie wcześniej niż w 2015" :P)

    Piwo postawione w nadziei że otrzymujący coś nam załatwi
    nie jest więc darowizną :P

    pzdr, Gotfryd