  • Data: 2011-08-12 13:11:50
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-12 13:35, mvoicem pisze:

    > No a tutaj zupełnie się nie zgadzam. Istotą VAT jest to, że możesz sobie
    > od tego VATu odliczać różne rzeczy.
    No i właśnie tu rodzi się patologia. Dlatego VATu nie powinno być.

    Czyli ty (dla Ajgora - ja mówię "ty"
    > nie mam w tym kontekście na myśli że koniecznie to musi być "bzdreg" we
    > własnej osobie) sobie odliczasz, US mówi proszę o papiery, ty mówisz
    > "nie dam".

    Tutaj powiedziałbym, że "prawo odliczenia przysługuje pod warunkiem
    udokumentowania tego prawa". Taka jest umowa. Narzucona, ale umowa,
    czyli ustawa.

    > I wracamy do problemu domniemania niewinności.

    Prosty system podatkowy w ogóle nie powinien pozwolić na powstanie
    jakichkolwiek wątpliwości wymagających dowodzenia czegokolwiek.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.