  • Data: 2011-08-12 20:29:51
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: "Ajgor" <n...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości

    > I proszę nie wyjeżdżaj mi z tekstem że jeszcze nikogo nie oszukałeś, bo
    > nie o to chodzi żeby Ci coś zarzucać tylko żeby rozważyć teoretyczny
    > scenariusz.

    Jeszcze nikogo nie oszukalem ;)

    > Jakby to tak miało działać, to wszelkie zobowiązania podatkowe stałyby się
    > fikcją. Bo wystarczyłoby żeby ktoś powiedział urzędowi "ale ja nie muszę
    > płacić, tak se wyliczyłem" i odmówił pokazania tych wyliczeń.

    No i bardzo dobrze. Ze panstwo sie przez to rozlozy? I bardzo dobrze.
    Nie wiem, jak Ty, ale ja mam dosyc takiego panstwa, ktore zamiast dbac o
    dobro
    obywateli, cala swoja energie skupia na tym, jak ich skroic, odebrac co
    tylko sie da,
    a jak ktorys sobie tego nie zyczy, to sie go przesladuje jak zwierze.
    Panstwo jako twor polityczny powinno miec tylko jeden cel istnienia: dbanie
    o dobro obywatela.
    Dbanie o jego zdrowie, bezpieczenstwo, poziom zycia, itp.
    W tym celu obywatele sie skladaja z kasą w postaci podatkow, w tym celu
    wysylaja swoich poslow, ktorzy powinni
    reprezentowac ICH - BYWATELI interesy, a nie partyjnych bonzow, i TYLKO to
    jest cel istnienia takiego tworu, jakim jest panstwo.
    Jesli panstwo sie z tego nie wywiazuje, to takie panstwo powinno przestac
    istniec. A dopuki panstwo nie wykonuje tego, po co istnieje,
    to obywatel w ogole powinien miec prawo powiedziec: Nie spelniacie swoich
    obowiazkow wobec mnie? To walcie sie z podatkami.
    W obecnej sytuacji podatki to jest zaplata za nie wykonaną usluge.