  • From: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaklad Energetyczny
    Date: Fri, 9 Jul 2004 01:00:45 +0200

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:cckckt$9mb$1@news.dialog.net.pl...
    > Artur Ch.:
    > one
    >
    > Kazdy deszcz zalicza jako huragan. Podejrzewam, ze pracuja na
    poniemieckich
    > jeszcze urzadzeniach. Tak, czy inaczej, mieszkanie tutaj przyprawia o
    nerwy
    > bardzo czesto z tego powodu.

    Jako odbiorca przyłączony do sieci niskiego napięcia (IV i V grupa
    przyłączeniowa) nie musisz mieć w umowie określonych czasów przerw. W takim
    wypadku stają się wiążące postanowienia "rozporządzenia przyłączeniowego".
    Ponadto zapisy o przerwach dotyczą przerw powstałych z przyczyn Dostawcy, a
    nie instalacji nie stanowiącej jego własności. Twoje kłopoty nie wynikają z
    winy energetyki tylko administratora budynku.

    > No wlasnie nie wiem. Chwilowe zbaranienie. Ale faktem jest, byla wywieszka
    > na klatce schodowej, pewnie dlatego. Nie wspomnialem o tym wczesniej,
    > przeoczylem. Oczywiscie jej nie widzialem wczesniej, nie dzwonilbym
    przeca.

    A jaki był racjonalny powód nie potwierdzenia wykonania czyjejś pracy?

    Administracja nie ma prawa wykonywać prac na urządzeniach zakładu
    energetycznego, a przy prawidłowej organizacji nawet nie powinna mieć takiej
    możliwości. Najprawdopodobniej prace były wykonywane na urządzeniach
    stanowiących własność właściciela budynku.

    W tym wypadku obowiązek informacji ciąży na administrującym budynkiem.

    Jeśli będzie to na urządzeniach Terenowego Zakładu Dystrybucji Energii
    Elektrycznej lub wpływać na pracę tych urządzeń to tak.

    > Hmm, ciekaw jestem, czy pan z tel. 991 ma obowiazek wiedziec, ze i gdzie
    > jest taka przerwa planowana.

    Jeśli przez miejscową energetykę to tak - i na pewno wie. Jeśli na
    instalacji nie będącej własnością energetyki i nie wpływającą na pracę
    urządzeń przedsiębiorstwa energetycznego, to nie raz nie ma potrrzeby i
    obowiązku takich uzgodnień.

    To już Twój wybór.
    --
    Jerzy Wawrzyniak