  • 1. Data: 2004-07-08 17:25:21
    Temat: Zaklad Energetyczny
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Czesc, pierwszy raz pisze na grupe.
    Pewnie sprawa jest prosta, ale moze ktos ma jakis pomysl, jak tu dziadom
    troche zycie uprzykrzyc, opisze krotko.
    Mieszkam na osiedlu, na ktorym sa notoryczne przerwy w dostawie energii
    elektrycznej. W poprzednim tygodniu, w piatek (piata przerwa w tygodniu), w
    koncu zadzwonilem do enegretyki, nabluzgalem im, ze powinno sie ich
    wszystkich tu przeprowadzic i odlaczyc prad, ze XXI wiek mamy i takie tam.
    Gostek zachowal klase, powiedzial do sluchawki, ze sprawdzi co jest grane i
    rozmowa sie skonczyla. Za jakie pol godziny przyszli do mnie panowie z
    pogotowia energetycznego z kwitem, ze nieuzasadnione wezwanie i mam bulic 4
    dychy (kwit przyjdzie poczta). Jako, ze okazalo sie, ze to administracja
    budynku odlaczyla prad (jakies przerobki) - podpisalem kwit i przeprosilem
    za zamieszanie. Dzisiaj przyszla faktura na 80 PLN, nawet sie zbytnio nie
    zdziwilem - przyzwyczaili mnie do tego, ze sa dziady. Zdaje sobie sprawe, ze
    z koniem kopac sie nie powinienem, ale macie moze jakis pomysl, jak
    zareklamowac uslugi rejonu energetycznego, pod ktory podlegam? No i nie
    wzywalem tego pogotowia, tylko mieli sprawdzic, o co biega, jednak kwit im
    podpisalem.
    Pozdr. Dulek

  • 2. Data: 2004-07-08 20:01:51
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 lip o godzinie 19:25, na pl.soc.prawo, Dulek napisał(a):

    > Mieszkam na osiedlu, na ktorym sa notoryczne przerwy w dostawie energii
    > elektrycznej. W poprzednim tygodniu, w piatek (piata przerwa w tygodniu),

    Zerknij do Umowy o Sprzedaż Energii - jest tam jasno określone ile przerw
    /czasowych/ może zaistnieć w roku kalendarzowym. Oczywiście nie dotyczą one
    awarii, w przypadkach kataklizmu /huragany itp/.

    > Za jakie pol godziny przyszli do mnie panowie z pogotowia energetycznego
    > z kwitem, ze nieuzasadnione wezwanie i mam bulic 4 dychy

    Dlaczego podpisałeś takie /coś/?

    > Jako, ze okazalo sie, ze to administracja budynku odlaczyla prad
    > (jakies przerobki)

    Ciebie, jako odbiorcę nie interesuje administracja. Ty masz podpisaną Umowę
    o Sprzedaż Energii z Zakładem Elektroenergetycznym /ENEA Grupa
    Energetyczna/, a nie z jakąś administracją. To po pierwsze. Po drugie,
    administracja wykonując prace na urządzeniach zakładu
    elektroenergetycznego, musi ten fakt zgłosić do dyspozytora /to ten do
    którego dzwoniłeś/ w przypadku awarii. Jeżeli to prace planowe to muszą
    ustalić harmomogram wyłączenia odpowiednio wcześniej - przy czym zakład
    elektroenergetyczny informuje mieszkańców o takowym fakcie.
    Z Twojego opisu wynika że administracja dokonuje samowolki, zgłoś to do
    Terenowego Zakładu Dystrybucji Energii Elektrycznej - oni się tym na pewno
    zajmą.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-08 21:01:18
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Artur Ch.:
> [...]
    one
    > awarii, w przypadkach kataklizmu /huragany itp/.

    Kazdy deszcz zalicza jako huragan. Podejrzewam, ze pracuja na poniemieckich
    jeszcze urzadzeniach. Tak, czy inaczej, mieszkanie tutaj przyprawia o nerwy
    bardzo czesto z tego powodu.

    > Dlaczego podpisałeś takie /coś/?

    No wlasnie nie wiem. Chwilowe zbaranienie. Ale faktem jest, byla wywieszka
    na klatce schodowej, pewnie dlatego. Nie wspomnialem o tym wczesniej,
    przeoczylem. Oczywiscie jej nie widzialem wczesniej, nie dzwonilbym przeca.

> [...]
    > Terenowego Zakładu Dystrybucji Energii Elektrycznej - oni się tym na pewno

    Hmm, ciekaw jestem, czy pan z tel. 991 ma obowiazek wiedziec, ze i gdzie
    jest taka przerwa planowana. Jesli ma, moze tego sie przyczepie? Tak, czy
    inaczej, dziekuje za odpowiedz. Z administracja nie bede walczyl. Wzieli
    wspolnote w swoje rece jaki miesiac temu, nie bede im cial skrzydel
    bezsensownym podskakiwaniem.
    Pozdr. Dulek

  • 4. Data: 2004-07-08 21:11:49
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koncu zadzwonilem do enegretyki, nabluzgalem im, ze powinno sie ich
    > wszystkich tu przeprowadzic i odlaczyc prad, ze XXI wiek mamy i takie tam.

    No to sobie na pewno ulżyłeś. Dało Ci to coś więcej? :)

> [...]
    > rozmowa sie skonczyla. Za jakie pol godziny przyszli do mnie panowie z
    > pogotowia energetycznego z kwitem, ze nieuzasadnione wezwanie i mam bulic

    Gdyby wina była po stronie Zakładu Energetycznego, to na pewno by wezwanie
    nie zostało potraktowane jako nieuzasadnoione. Proponuję zajrzeć do Taryfy
    Dostawcy.

> [...]
    > z koniem kopac sie nie powinienem, ale macie moze jakis pomysl, jak
    > zareklamowac uslugi rejonu energetycznego, pod ktory podlegam?

    80 złotych, które przyszło Ci zapłacić powinien Ci oddać właściciel budynku
    lub jego eksploatator. Z Twojego opisu wynika jednoznacznie kto namieszał
    (Jako, ze okazalo sie, ze to administracja budynku odlaczyla prad (jakies
    przerobki).

    > No i nie
    > wzywalem tego pogotowia, tylko mieli sprawdzic, o co biega,

    Nie musiałeś domagać się przyjazdu. Fakt przybycia pogotowia wynika m.in. z
    dbałości o jakość obsługi Odbiorcy.

    > jednak kwit im podpisalem.

    I prawidłowo, a teraz od administracji wyegzekwuj kasę, którą musiałeś
    wyłożyć, bo to ona jest jedynym winowajcą zaistniałej sytuacji.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 5. Data: 2004-07-08 23:00:45
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    poniemieckich
    > jeszcze urzadzeniach. Tak, czy inaczej, mieszkanie tutaj przyprawia o

    Jako odbiorca przyłączony do sieci niskiego napięcia (IV i V grupa
    przyłączeniowa) nie musisz mieć w umowie określonych czasów przerw. W takim
    wypadku stają się wiążące postanowienia "rozporządzenia przyłączeniowego".
    Ponadto zapisy o przerwach dotyczą przerw powstałych z przyczyn Dostawcy, a
    nie instalacji nie stanowiącej jego własności. Twoje kłopoty nie wynikają z
    winy energetyki tylko administratora budynku.

> [...]
    > na klatce schodowej, pewnie dlatego. Nie wspomnialem o tym wczesniej,
    > przeoczylem. Oczywiscie jej nie widzialem wczesniej, nie dzwonilbym

    A jaki był racjonalny powód nie potwierdzenia wykonania czyjejś pracy?

    Administracja nie ma prawa wykonywać prac na urządzeniach zakładu
    energetycznego, a przy prawidłowej organizacji nawet nie powinna mieć takiej
    możliwości. Najprawdopodobniej prace były wykonywane na urządzeniach
    stanowiących własność właściciela budynku.

    W tym wypadku obowiązek informacji ciąży na administrującym budynkiem.

    Jeśli będzie to na urządzeniach Terenowego Zakładu Dystrybucji Energii
    Elektrycznej lub wpływać na pracę tych urządzeń to tak.

    > Hmm, ciekaw jestem, czy pan z tel. 991 ma obowiazek wiedziec, ze i gdzie
    > jest taka przerwa planowana.

    Jeśli przez miejscową energetykę to tak - i na pewno wie. Jeśli na
    instalacji nie będącej własnością energetyki i nie wpływającą na pracę
    urządzeń przedsiębiorstwa energetycznego, to nie raz nie ma potrrzeby i
    obowiązku takich uzgodnień.

    To już Twój wybór.
    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 6. Data: 2004-07-09 05:56:56
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Jerzy Wawrzyniak:

    Przede wszystkim, dziekuje za poswiecony czas i odpowiedz.

    > Ponadto zapisy o przerwach dotyczą przerw powstałych z przyczyn Dostawcy,
    > nie instalacji nie stanowiącej jego własności. Twoje kłopoty nie wynikają
    > winy energetyki tylko administratora budynku.

    Raczej nie. Administrator budynku grzebal po raz pierwszy, czeste przerwy
    dotycza calego osiedla, polozonego 3 km od miasta. Wydaje mi sie, ze jesli
    instalacja elektryczna pamieta przemarsz Napoleona, Dostawca powinien w
    koncu sie za to wziasc. Ostatnia przerwa w dostawie energii: wczoraj, godz.
    23.35. Sprawa nie jest nowa, byla opisywana w gazetach itd.

> [...]
    > instalacji nie będącej własnością energetyki i nie wpływającą na pracę
    > urządzeń przedsiębiorstwa energetycznego, to nie raz nie ma potrrzeby i

    No to mam jeszcze pytanko: czy moge im odeslac ta fakture, z prosba o
    wyjasnienie, czy ow koles z pogotowia mial meldowane ze beda grzebac (nie
    bedzie w bloku pradu), jesli tak - niech sie ciagna glupie fikoly, jesli
    nie - poprosic o wymiane jej na taka z kwota 40 zet brutto, tak jak mi to
    powiedzieli panowie z pogotowia? Zasadniczo chodzi mi o to, czy na czas
    wyjasnien przestaja mi cykac odsetki terminowe od tej faktury.
    Pozdr. Dulek

  • 7. Data: 2004-07-09 06:05:07
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:

> [...]

    wiesz że to wszystko jest nagrywane? :-)

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 8. Data: 2004-07-09 06:12:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 lip o godzinie 01:00, na pl.soc.prawo, Jerzy Wawrzyniak
    napisał(a):

    > Jako odbiorca przyłączony do sieci niskiego napięcia (IV i V grupa
    > przyłączeniowa) nie musisz mieć w umowie określonych czasów przerw. W takim
    > wypadku stają się wiążące postanowienia "rozporządzenia przyłączeniowego".

    Dlatego tutaj warunki przerw w dostawie energii sa dłuższe niż w przypadku
    odbiorców energii po ŚN. Nie chciało mi się szukać w innych zakładach, ale
    w BZE S.A. /obecnie Enion S.A. po fuzji/ obowiązuje załącznik do Umowy o
    sprzedaż energii;
    http://www.bze.com.pl/klient/info/umowa_zal2_gr_IV_V
    _VI_obowiazki_stron.doc
    Zerkinj na § 1 pkt 1.2.1a

    > Ponadto zapisy o przerwach dotyczą przerw powstałych z przyczyn Dostawcy, a
    > nie instalacji nie stanowiącej jego własności. Twoje kłopoty nie wynikają z
    > winy energetyki tylko administratora budynku.

    Zgłaszając brak dostawy energii pytający _nie wiedział_ z czyjej winy - po
    prostu stwierdził brak napięcia w lokalu. A to że jak się później okazało,
    administrator budynku /coś majstrował/ w np. WLZach - to tak czy siak -
    dyspozytor powinien o tym wiedzieć, bo przecież musiał uwolnić spod
    napięcia złącza kablowe na budynku - czyż nie? Jeżeli dyspozytor nie
    wiedział o takim fakcie, to znaczy że administrator _nielegalnie_ uzyskał
    dostęp do urządzeń ZE i spowodował wyłączenie budynku. Co za tym idzie, po
    takim tleefonie dyspozytor _powinien_ podjąć kroki zmierzające do ustlenia
    kto, kiedy, dlaczego i w jaki sposób uzyskał dostęp do ich urządzeń - nie
    prawdaż?
    Wiemy już teraz że, administrator jest winien, ale dyspozytor
    /najprawdopodobniej/ ograniczył się tylko do przyjęcia informacji i
    wysłania pogotowia na miejsce, nie uczynił nic więcej - a _powinien_ nadać
    sprawie bieg.

    > Najprawdopodobniej prace były wykonywane na urządzeniach
    > stanowiących własność właściciela budynku.

    Co wcale nie zmienia faktu że ZE _powinien_ zostać o tym poinformowanym i
    to ZE powinien dokonać czynności /np. uwolnienie złącza kablowego spod
    napięcia, uziemienie itp itd/

    > Jeśli na instalacji nie będącej własnością energetyki i nie wpływającą na pracę
    > urządzeń przedsiębiorstwa energetycznego, to nie raz nie ma potrrzeby i
    > obowiązku takich uzgodnień.

    Możesz wskazać prace wymagające wyłączenia napięcia w WLZach i prace na
    nich, bez poinformowania energetyki? Zabezpieczenia przedlicznikowe winny
    być zaplombowane, więc osoba postronna /administrator/ narusza w takim
    przypadku ...hmm... ;)))

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-07-09 06:24:23
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Jerzy Wawrzyniak:

    > wiesz że to wszystko jest nagrywane? :-)

    Tak myslalem. Ale zobacz: "nabluzgalem im, ze powinno sie ich wszystkich tu
    przeprowadzic i odlaczyc prad, ze XXI wiek mamy i takie tam". Nie
    przeklinalem, nie ponizylem ich i zareczam, ze odtworzeniem tej tasmy
    gdziekolwiek nie zrobia sobie reklamy. Teraz wlasnie licze m.in. na to, ze
    maja to nagrane. Poleci wtedy z tasmy, ze prosze goscia o to, by sprawdzil,
    co sie stalo. Jesli powinien wiedziec o braku pradu w moim bloku, bedzie
    fajnie.
    Ja po prostu wiem, ze oni dostaja kilkanascie telefonow miesiecznie z tego
    osiedla, pewnie niektore, uuuuuuuuuuu duzo mniej kulturalne niz moj, i
    postanowili sie zabawic. Niestety, trafilo na mnie.
    Pozdr. Dulek

  • 10. Data: 2004-07-09 07:26:31
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Dulek wrote:
    > Tak myslalem. Ale zobacz: "nabluzgalem im, ze powinno sie ich wszystkich tu
    > przeprowadzic i odlaczyc prad, ze XXI wiek mamy i takie tam". Nie
    > przeklinalem, nie ponizylem ich i zareczam, ze odtworzeniem tej tasmy

    aaaa.... to wybacz. pojęcie "bluzgać" odebrałem inaczej.

> [...]
    > osiedla, pewnie niektore, uuuuuuuuuuu duzo mniej kulturalne niz moj, i
    > postanowili sie zabawic. Niestety, trafilo na mnie.

    to nie jest kwestia zabawienia się. po prostu jeżeli wina nie leży po
    stronie energetyki, to obciąża się gościa który wzywa bezpodstawnie
    pogotowie.
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell