eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZaformalizować ;) korzystanie z mojego mieszkania przez dorosłego syna? › Re: Zaformalizować ;) korzystanie z mojego mieszkania przez dorosłego syna?
  • Data: 2012-08-21 16:14:35
    Temat: Re: Zaformalizować ;) korzystanie z mojego mieszkania przez dorosłego syna?
    Od: maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-21 14:19, witek pisze:

    > bo uzyczenie z definicji jest darmowe. darowizna to tez nie jest bo jego
    > intencja nie jest darowanie ci za nic a wlasnie dorzucenie sie do
    > budzetu. definicji darowizny to nie spelnia. po prostu podpada pod
    > kategorie inne a to juz jest opodatkowane. Conajmniej powinienes to
    > dopisac do swojego pit na koniec roku.

    Ja do swojego?
    Ale ja nie uzyskuję przychodu! Tzn, syn się nie dorzuca. Mieszka sobie
    osobno.
    Ale... dla syna, to mogłoby być "świadczenie w naturze" i już
    podpadałoby pod vincentowe lepkie łapy. Czy tak?
    A jak "w miarę czysto" załatwić sprawę, żeby syn płacił opłaty za to
    mieszkanie? Tzn jakieś-tam umowy na media, nie pamiętam które, są już na
    niego, bo akurat był w domu jak przyszli z umowami. Ale zaliczki dla
    wspólnoty płacę ja.

    > moze ryczaltowo mu pokoj wynajac za drobna oplata. ale pamietaj, ze
    > podatek i tak nalezy sie od ceny rynkowej.
    >
    > i co teraz bedziesz spal spokojniej ? :) bylo nie ruszac gowna bo bedzie
    > smierdzialo :)

    Właśnie...
    Czyli chyba najlepiej będzie nic nie "klepać", żadnej umowy nie pisać,
    syn tam jest zameldowany, mieszkanie jest moje, ja płacę wspólnocie i
    jest OK?

    A jak syn tam granatów naznosi i mu to pier..nie, to kto pójdzie siedzieć?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.