  • Data: 2008-03-19 21:30:30
    Temat: Re: "Zachęta" dla dłużnika
    Od: Zby <ybz@localhost> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.03.2008 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > spółka cywilna nie może być dłużnikiem, bo nie ma podmiotowości prawnej.

    No, dobrze: więc to jest odpowiedź na pytanie "czego nie może spółka
    cywilna" - a czy jest jakiś "tip" dla mnie, w odpowiedzi na to konkretnie
    pytanie, które zadałem?

    Pewien facet mi nie płaci, jest udziałowcem dwuosobowej spółki cywilnej -
    stąd pytam, czy mogę wystąpić o upadłość tej spółki. Jakoś trudno mi
    uwierzyć, że udziałowiec takiej spółki może podpisywać cokolwiek - i nie
    wywiązywać się, wyjaśniając to "brakiem podmiotowości prawnej".

    Jak na fakturze mam napisane "XYZ s.c." - to niby o czyją upadłość mam
    wystąpić, jak nie takiej właśnie spółki?
    --
    Zby