  • Data: 2008-03-19 22:34:09
    Temat: Re: "Zachęta" dla dłużnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zby pisze:

    > Pewien facet mi nie płaci, jest udziałowcem dwuosobowej spółki cywilnej -

    Jak się przedawniło, to nie musi.

    > stąd pytam, czy mogę wystąpić o upadłość tej spółki. Jakoś trudno mi

    Weź się przestań ośmieszać... Prawo upadłościowe wyraźnie mówi, że
    upadłość może nastąpić wyłącznie z powodu nieregulowania *wymagalnych*
    należności.

    Jak ustawa za trudna, to sobie tu poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Upadłość

    A zobowiązanie wobec ciebie jest już przedawnione. Było dopilnować
    terminu zamiast teraz bić pianę.

    [ciach]

    > Jak na fakturze mam napisane "XYZ s.c." - to niby o czyją upadłość mam
    > wystąpić, jak nie takiej właśnie spółki?

    Najlepiej swoją...