eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał › Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!news.bipnet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Date: Wed, 11 Sep 2002 15:34:37 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 49
    Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <allsho$vo$1@news2.tpi.pl> <aln16v$q87$1@news.gazeta.pl>
    <2...@a...swietochlowice.dialup.inetia.pl>
    <alnesl$t9c$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1031751255 11491 213.76.228.57 (11 Sep 2002 13:34:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2002 13:34:15 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:107042
    [ ukryj nagłówki ]

    "Miroo (usun USUNTO z adresu!)" wrote:
    >
    > Użytkownik "Lukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:28927-1031748674@as3-238.swietochlowice.dialup.
    inetia.pl...
    > > uprawniony z tytulu gwarancji i oczywiscie rekojmi ma prawo wyboru z czego
    > > korzysta. wyjatek jest tylko jeden: w jednym czasi nie mozna korzystac z
    > obu
    > > instytucji naraz. ale jesli raz co do danej wady korzystalismy z gwarancji
    > > /zrobiono/ to nastepnym razem co do tej samej wady mozemy sobie znow
    > wybraz
    > > czy korzystamy z gwarancji czy rekojmi. po prostu nie mozna mieszac
    > > uprawnien wynikajacych z gwarancji i rekojmi w skrocie "troche tego troche
    > > tego" co do danego przypadku
    >
    > Problem w tym, że rękojmię załatwiasz u sprzedawcy,
    > a ten z kolei nie sprzedał tego "wolnego od wad"
    > aparatu, więc nie odpowiada na zasadach rękojmii.
    >
    > Pytanie brzmi - czy powinien odpowiadać za
    > sprzęt dostarczony przez serwis na wymianę, czy nie?
    >
    > Jeśli nie to:
    > Pytanie drugie - czy serwis odpowiada na zasadach
    > rękojmii za ten wymieniony sprzęt - nie jest przecież
    > sprzedawcš?
    >
    > Pozdrawiam ... Miroo

    sprzedal/nie sprzedal
    przeciez istotny jest rachunek, paragon, kwit kasowy,
    ktory stanowi umowe kupna-sprzedazy i okresla strony umowy.
    Wymiana towaru na inny, zgodny z oryginalnym, jest dokonywana wtornie do
    zawartej umowy, zatem nie stanowi zmiany umowy kupna-sprzedazy co do
    oznaczonego przedmiotu i stron umowy.
    Czy kupujacy samodzielnie kontaktuje sie z serwisem, czy za
    posrednictwem sklepu to jest jedynie procedura techniczna,
    nieistotna dla przyslugujacych mu praw z tytulu rekojmi/gwarancji.

    Wymiana sprzetu nowego na wolny od wad oznacza przeciez wymiane na
    sprzet o cechach nowego, czyli bez zarysowan, sladow uzycia,
    stanowiacych wady o istotnym znaczeniu dla ceny towaru.

    Przedmiotem umowy jest zakup nowego, nieuzywanego sprzetu,
    a zatem w wyniku procedury realizacji praw wynikajacych z
    gwarancji/rekojmi klient nie moze zostac obdarowany towarem uzywanym o
    cechach uzywania, ktorego wartosc jest istotnie nizsza od ceny nowego
    towaru, ktory nabyl.

    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1