  • Data: 2002-09-11 13:34:37
    Temat: Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Miroo (usun USUNTO z adresu!)" wrote:

    > Użytkownik "Lukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    inetia.pl...
    > obu
    > wybraz
    >
    > Problem w tym, że rękojmię załatwiasz u sprzedawcy,
    > a ten z kolei nie sprzedał tego "wolnego od wad"
    > aparatu, więc nie odpowiada na zasadach rękojmii.
    >
    > Pytanie brzmi - czy powinien odpowiadać za
    > sprzęt dostarczony przez serwis na wymianę, czy nie?
    >
    > Jeśli nie to:
    > Pytanie drugie - czy serwis odpowiada na zasadach
    > rękojmii za ten wymieniony sprzęt - nie jest przecież
    > sprzedawcš?
    >
    > Pozdrawiam ... Miroo

    sprzedal/nie sprzedal
    przeciez istotny jest rachunek, paragon, kwit kasowy,
    ktory stanowi umowe kupna-sprzedazy i okresla strony umowy.
    Wymiana towaru na inny, zgodny z oryginalnym, jest dokonywana wtornie do
    zawartej umowy, zatem nie stanowi zmiany umowy kupna-sprzedazy co do
    oznaczonego przedmiotu i stron umowy.
    Czy kupujacy samodzielnie kontaktuje sie z serwisem, czy za
    posrednictwem sklepu to jest jedynie procedura techniczna,
    nieistotna dla przyslugujacych mu praw z tytulu rekojmi/gwarancji.

    Wymiana sprzetu nowego na wolny od wad oznacza przeciez wymiane na
    sprzet o cechach nowego, czyli bez zarysowan, sladow uzycia,
    stanowiacych wady o istotnym znaczeniu dla ceny towaru.

    Przedmiotem umowy jest zakup nowego, nieuzywanego sprzetu,
    a zatem w wyniku procedury realizacji praw wynikajacych z
    gwarancji/rekojmi klient nie moze zostac obdarowany towarem uzywanym o
    cechach uzywania, ktorego wartosc jest istotnie nizsza od ceny nowego
    towaru, ktory nabyl.

    Jacek