    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    <1tl3d43l7lj8r$.14k3otpif4r79$.dlg@40tude.net>
    <OVh5H.402257$vLb.183432@fx43.ams1>
    <5f562305$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 07 Sep 2020 23:57:55 GMT

    On 2020-09-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > A jakby w opisie bylo ze karta miesci 128GB danych o ile sie je
    > skompresuje zipem do 32 GB :-P

    Musiałby być wiekszy konkret niz powyższe stwierdzenie.
    A GB w handlowym rozumieniu to jest wielokrotność 1024 czy 1000?

    > W opisie produktu bylo, ze jest to prostownik 15A (niektore 12A) do
    > ladowania akumulatora olowiowego.
    > Wszyscy wiedza, ze takim prostownikiem nalezy ladowac akumulator ok
    > 150Ah przez 10-14h.

    No nie wiem, dla mnie coś takiego to prąd maksymalny a co to jest ten
    prąd maksymalny to już różnie można rozumieć. Ile się ładuje to niejako
    rzecz wtórna, przy czym przyznaje, że nie wiem - może i wszyscy nieco
    bardziej zainteresowani wiedzą.

    > Tymczasem z jednego dym leci, drugi przetapia transformator przez
    > obudowe, a reszta po paru minutach sie wylacza, a potem wlacza, i tak
    > cyklicznie.

    Bo to może i oznaczać maksymalny prąd ale tylko przez n-min. To tez jest
    w sumie ciekawe, bo jakbyś kupował zasilacz, np. do instalacji cctv, a z
    obliczeń wynikałoby, że będzie wszystko żarło maks. 50W, to przeciez nie
    kupisz 50W, nie? No to pojawia się pytanie, czy faktycznie jest to
    wiedza powszechna (że ładujesz maksymalnym prądem jaki daje prostownik).

    > Dzis to podpada pod produkt niebezpieczny, z konsekwencjami
    > ekonomicznymi i karnymi.
    > A moze nie :-)

    Tak czy siak standardem powinna być tu izolacja a bez to wyrób nie tylko
    gorszy ale i bardziej niebezpieczny.

    > Ale co - autotransformator, czy "konwerter z 220 na 110V niewielkiej
    > mocy" ?
    > IMO - nie ma tu obowiazku miec izolacji obwodow.
    >
    > Co innego np zasilacz do telefonu ...

    Nie wiem jakie jest polskie nazewnictwo, ale np. na Amazonie kupisz oba
    typy pod właśnie step down (transformer/converter) i będzie to albo
    autotransformator albo transformator z izolacją obwodów. Poznasz po
    cenie. Niezaleznie od mocy. A autotransformatorów nie wszędzie wolno
    używać. U mnie w robocie jest np. zakaz.

    --
    Marcin