    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 9 Aug 2012 00:02:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę

    On Wed, 8 Aug 2012, ToMasz wrote:

    > Zastanów się. Załóżmy że pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o prace.

    Pytanie było inne!

    > co w przypadku gdy jego stan zdrowia nie pozwala na prowadzenie firmy?

    Zamyka DG i podaje przyczynę wypowiedzenia.

    > Co w przypadku plajty firmy?

    Likwidator podaje przyczynę wypowiedzenia.

    > Śmierci właściciela?

    Następca prawny podaje przyczynę...

    > Skąd Ci przyszło wogóle do głowy że pracownik może się rozwiązać umowę,
    > a pracodawca nie?

    Hm... przekręcasz, choć nie wiem czy pytanie czy odpowiedź.
    Pytanie dotyczyło wersji "bez podania przyczyn", a nie rozwiązania
    w ogóle.
    Tak właśnie jest - pracownik może wypowiedzieć umowę o pracę "bo tak",
    pracodawca ma obowiązek - poza wyjątkami - "mieć przyczynę".

    Oczywiście, ze względu na te wyjątki, prosta odpowiedź (że pracodawca
    *nigdy* nie może wypowiedzieć bez podania przyczyn) też nie będzie
    prawdziwa :)

    Ale dla typowej, bezterminowej umowy o pracę, z grubsza tak to wygląda.

    pzdr, Gotfryd