    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Date: Tue, 02 Jun 2009 22:06:12 +0200

    r...@w...pl pisze:

    > Na pobyt stały?

    Zależy na jaki czas masz umowę. Niekiedy jest tak, że jak masz umowę
    na czas określony, to meldujesz się na pobyt tymczasowy, jeśli na czas
    nieokreślony, to na pobyt stały.

    > Bez konieczności podpisu ze strony właściciela lokalu?

    Podpis osoby (jakiej - to za chwilę) jest wymagany jeśli ktoś nie ma
    pisemnego tytułu prawnego do lokalu, np. ktoś mieszka u babci, albo u
    znajomych bez umowy, wtedy jeśli chce się zameldować, to potrzebny jest
    czyjś podpis.

    Czyj? Właściciela, lub osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu. Osobą
    posiadającą tytuł prawny do lokalu jest też najemca, czyli Ty - jako
    najemca - nie potrzebujesz już zgody właściciela. Możesz się zameldować
    jak właściciel. Mało tego, jako osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu
    możesz zameldować inne osoby tam meldujące, których umowa najmu nie
    obowiązuje - wtedy na zgłoszeniu do zameldowania poświadczasz swoim
    podpisem, że dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

    --
    Liwiusz