  • Data: 2009-09-23 04:51:57
    Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stachna pisze:

    > A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
    > jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak
    > OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł.

    Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie
    zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...

    To czy oni napisali coś w ulotce nie ma żadnego znaczenia dla
    roszczenia, jakie wynika z tej ustawy. Trzeba odróżnić dwa elementy -
    hipotezę normy prawnej - czyli niezgodność umowy (wtedy ma znaczenia to
    o czym zapewniał sprzedawca - choć reklamowane czegoś jako
    "niezadwodnego" nic nie znaczy) od sankcji normy (roszczeń) - dla której
    zasadniczo nie ma większego znaczenia jaka była niezgodność z umową.

    Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy
    jest nie do wygrania (na szczęście)

    --
    @2009 Johnson