    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Nov 2011 00:58:02 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?

    On Fri, 4 Nov 2011, spp wrote:

> [...]
    [...]

    Tak, celowo wyciąłem pozostałą część cytatu Johna.
    Dlaczego? - bo IMVHO jest nieistotna.
    Przynajmniej tak długo, jak długo dyskutujemy TYLKO o odsetkach.
    Jak o odszkodowaniu to komentarz niżej :)

    > To naucz się czytać ze zrozumieniem.
    >
    > "
    > Zastanawiamy się, czy nie przeczekać roku i wówczas niby przypadkiem "wykryć"
    [...]

    > Pewien jesteś że tak chce postąpić US?

    Ależ oczywiście nie - tyle, że:

    1. ewentualny "zamiar" trzeba udowodnić. US znajdzie się w tym układzie
    w takim samym stanie w jakim znajdowali się podatnicy, u których tak
    się dziwnie składało że w 4 roku od zdarzenia US coś "wykrył" (i to
    wcale nie prowadząc kontroli, "kolejka do sprawdzania w papierach
    była", czteroletnia kolejka, dawno temu zdaje się trochę złośliwie
    komentowałem wyjaśnienia szefowej któregoś US w massmediach - bo
    w sumie sprawa prosta, jak kolejka za bardzo się skraca trzeba któregoś
    pracownika przesunąć do ważniejszych zadań albo np. podmienić na
    panią w ciąży, wszystko lege artis, "w kolejności").

    2. Nie znam przepisu karnego, który *jeśli chodzi o ustawowo określone
    odsetki* miałby tych odsetek pozbawiać poszkodowanego "pożyczką
    dla Skarbu" tylko dlatego, że on wcześniej skuteczniej nie protestował
    przeciw ich naliczeniu. Zaznaczam literkę "j" w "skuteczniej",
    bo przecież podatnik podał PRAWDZIWE dane. Kontrola popełniła
    błąd, podatnik z pretensjami przyszedł kiedy przyszedł, okres
    reklamacji wynosi 5 lat (z wydłużeniami o "czynności").
    Pracowicie sprawdzał, przez trzy lata, czy tym razem aby
    na pewno dobrze policzył ;)

    Czy jest jakiś taki przepis? Coś w stylu "jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności [...] nie zawiadomi"
    w ustawie konsumenckiej? (mimo że okres reklamacji jest
    6/24 m-ce).

    Co do sprawy odszkodowania oczywiście przyznaję rację - skoro
    firmę stać na inwestycje w podatki, to raczej będą mieli kłopot
    z obroną wersji jakie to wielkie szkody spowodowała owa
    "lokata".
    Z apetytem na 3Mzł mogą się w pewnym momencie udławić kosztami
    procesowania. A jeśli nie grozi im 'udławienie kosztami', to
    tym bardziej widzę kłopot z obroną wersji o "stratach" bo
    drobne 36 kzł brakło w kasie.
    Do tego wydaje mi się, że tu, w razie udowodnienia celowości
    działania, w rachubę wchodzi już przestępstwo, tak jak ktoś
    napisał. To nie znaczy że byłoby łatwe do udowodnienia, ale
    o tym że komuś może się *wydawać* że umie kłamać było już
    wielokrotnie i tu się z witkiem zgodzę :) (tudzież z Tobą jeśli
    takie zdanie chciałeś wyrazić).

    pzdr, Gotfryd