  • Data: 2011-11-05 09:43:41
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Nov 2011, spp wrote:

    > Ale jak autorka pisze - tylko z powodu zaliczenia czterech faktur kosztowych
    > do przychodu zapłacili 32 000 zł a powinni 64.000 + 73 600 zł.

    A, moja wina - jakoś tak mi wyszło że chodziło o faktury na kwotę
    32 kzł, a nie że sam podatek wynosił 32kzł.
    Ale skala nie powinna mieć znaczenia.

    > Sądzisz, że w 'porządnie' prowadzonej rodzinnej firmie nie znalazłbyś szybko
    > (i to a czasie kontroli) gdzie zginęło 320 000 zł ?

    Nie sądzę, podobnie jak nie sądzę żeby porządnie prowadzona kontrola
    (miałem) mogła bezpodstawnie znaleźć 320kzł "z powietrza".
    Taka kontrola sprawdza *konkretne kwity*, a nie podsumowania różniące
    się o ponad ćwierć miliona, prawda?
    Z jednej strony budzi to wątpliwości o których niżej, z drugiej
    dowodzi, że nawet jeśli firma ma bałagan w papierach, to kontrola
    miałaby nie mniejszy.

    > Nie, jedynie powątpiewam w prawdziwość opisanej przez autorkę postu sytuacji.

    Co do prawdziwości przyznam, że jednej rzeczy mi w opisie brakuje,
    tu się zgodzę z wątpliwościami :)
    Brakuje właśnie tego, że kontrola wykazała które dokumenty przychodowe
    nie zostały ujęte, które dokumenty kosztowe zostały ujęte niesłusznie
    i ile kary (kontrola) przywaliła za nierzetelność ksiąg.
    Wydanie decyzji tylko na podstawie "niezgadzającej się sumy" wygląda
    niewiarygodnie. Brak kary również.

    > Reasumując i odrywając się od powyższych obliczeń: odsetki tak, będą się
    > należały, odszkodowanie w takiej sytuacji (opisanej w poście otwierającym
    > wątek) jak najbardziej nie.

    No to jesteśmy zgodni.

    pzdr, Gotfryd