  • Data: 2011-11-05 10:29:07
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Nov 2011, spp wrote:

> [...]
    [...]
    > Oczywiście że odsetki jak najbardziej będę się należały. :)

    A, coś jeszcze.
    Wyrażając swoje zdanie, nie zastrzegłem precyzyjnie do odsetek
    "od czego" one się odnoszą.
    Bo rzecz jasna, jeśli "błąd kontroli" dotyczył podatku dochodowego
    i na podstawie decyzji dotyczącej *tej kontroli* podatnik zapłacił
    zaliczkę na dochodowy, to dochodzi tu poruszona sprawa VAT.

    W postach przemknął w obliczeniach, więc warto byłoby zaznaczyć
    taki drobiazg: jeśli podatnik *dobrowolnie* skorygował deklarację
    VAT, mimo że tam nie było ani kontroli ani decyzji, a uczynił to
    czy dlatego że "myślał że się należy" czy dlatego że nie chciał
    aby kontrola VAT też przyszła i znalazła oczywisty błąd kontro-
    lerów PIT :>, to oczywiście wpłata owego VATu będzie "dobrowolna".
    Bo korekta będzie dobrowolna, a błąd będzie błędem podatnika,
    a nie niewykrytą przez podatnika bezprawną pomyłką kontrolera.

    W tym kontekście muszę zastrzeć że uwaga (moja, gdzieś AFAIR
    przytaczałem CHIPa) iż "żaden bank nie da takich odsetek" nie
    dotyczy przypadku złożenia do nieoprocentowanego depozytu kwoty
    zabezpieczenia przekraczającej wysokość lokaty (złożenia
    razem z lokatą) ;)

    pzdr, Gotfryd