  • Data: 2011-11-05 10:16:28
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Poza tym nie wiemy, jaka to decyzja. Z reguły podmiot kontrolowany ma szansę
    > na wypowiedzenie się na temat wyników kontroli. Kontrolujacy sie pomylił, ale
    > kontrolowany jakoś uznał wyniki tgej kontroli. To nie jest kwestia jakiejś
    > tam interpretacji, któa moze być po prostu różna, ale kwestia prostej
    > pomyłki.

    O ile dobrze rozumiem, mniej więcej to samo przedstawił "witek": "winą
    podatnika jest że nie skontrolował kontrolerów", czy tak?
    Tym samym nieznalezienie błędu w wynikach kontroli przekładać by się
    miało na zapłacenie przez podatnika podatku nie dlatego że musi,
    ale dlatego że sam tak chciał.
    Hm... nie znajdę teraz czasu na szukanie czy i gdzie jest różnica między
    złożeniem korekty przez podatnika, a niesprzeciwieniem się decyzji
    skarbówki, ale taka wersja wygląda mało "prawnie" (choć w przepisach
    RP raczej nic nie powinno człowieka zdziwić).

    Oczywiście, że skarbówka popełniła "tylko błąd". Ale to nie podatnik
    za niego odpowiada.
    Może hak jest w tym, że kiedyś napisałem iż podatnik powinien "złożyć
    korektę", a powinien zażądać uchylenia wyników kontroli :[

    pzdr, Gotfryd