  • Data: 2011-11-05 14:15:35
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Az dziwię się, ze należy tak oczywiste kwestie wyjaśniać; -wydano decyzję
    > podatkową, która wszak zasadniczo (bo o "drobne" 32 tys. zł) różniła się
    > od prawidłowej decyzji w tej sprawie tj. od takiej, która byłaby obliczona
    > wg. obowiązujących przepisów! A zatem otrzymana decyzja była niewątpliwie
    > sporządzona niezgodnie z przepisami!

    Decyzja jest sporządzona zgodnie z przepisami. Podstawę masz zawsze podaną w
    takiej decyzji. Nie sądzę, żeby ktoś naginał prawo, by ją wydać. Niezgodne
    ze stanem faktycznym sa zaś dane wykorzystane do ustalenia kwot w tej
    decyzji. Zwykła pomyłka.

    Innymi słowy - gdyby taka decyzja była niezgodna z prawem to inne
    wyznaczające wymiar podatku VAT i CIT wydane innym podatnikom również. A czy
    tak jest?

    W inny sposób. Przyszedł konsument Kowalski, kupił towar, zapłacił, ty
    nabiłeś na kasie go za 108zł (z 8% VAT). Towar ten jednak powinien być
    opodatkowany opodatkowany 23% VAT. Przychodzi kontrola i... ustala ci, że
    masz dopłacić 15zł VAT. Decyzja jest zgodna z prawem, bo zrobiłeś błąd,
    który trzeba naprawić. Ale to, że żle wyliczył wysokość kwot w tej decyzji
    to już inna sprawa (powinna być do dopłaty kwota 12,20).

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: