    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wody opadowe
    Date: Tue, 14 Jun 2011 22:29:31 +0200

    W dniu 2011-06-14 19:41, Ewaldi pisze:
    > Witam,
    >
    > Oraz:
    > czy mogę w poprzek wzgórza postawić _legalnie_ betonowy szczelny płot -
    > rodzaj zapory, zatrzymujący wodę przed moją działką - taka sugestia padła na
    > pmb.
    >
    > Pozdrawiam

    Raczej nie możesz
    Art. 29. ustawy prawo wodne

    1. Właściciel gruntu, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej, nie może:
    1) zmieniać stanu wody na gruncie, a zwłaszcza kierunku odpływu znajdującej
    się na jego gruncie wody opadowej, ani kierunku odpływu ze źródeł - ze
    szkodą dla gruntów sąsiednich;
    2) odprowadzać wód oraz ścieków na grunty sąsiednie.
    2. Na właścicielu gruntu ciąży obowiązek usunięcia przeszkód oraz zmian
    w odpływie
    wody, powstałych na jego gruncie wskutek przypadku lub działania osób
    trzecich, ze szkodą dla gruntów sąsiednich.
    3. Jeżeli spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie
    szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie, wójt, burmistrz lub prezydent
    miasta
    może, w drodze decyzji, nakazać właścicielowi gruntu przywrócenie stanu
    poprzedniego
    lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom.

    Jak pokazuje googiel w praktyce różnie bywa z egzekucją tego przepisu,
    no ale przepis jest.