  • Data: 2007-07-19 20:57:28
    Temat: Re: Wjazd na działkę budowlaną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Jul 2007, Sprzęt wrote:

    > Taki problem działka była zgłoszona w Gminie jako budowlana. Gmina robiąc
    > chodnik nie zrobił zjazdu porządnego tylko z kostki. Dostali pismo, że jest
    > to działka budowlana i zrobili porządny zjazd na tyle porządny, że po
    > wjechaniu kilka razy samochodu z towarem wjazd przysłowiowo siadł! czyli
    > ciężkie auto wbiło trelinkę przez to zrobiły się wyrwy w chodniku i jakies
    > łobuzy ukradli kilka kostek do tego wjazd jest mocno niżej niż chodnik.
    > Wiem, że Gmina miała obowiązek zrobić taki wjazd aby mogły jeździć po nim
    > samochody ciężarowe z pełnym załadunkiem na budowę.

    Możesz podać podstawę prawną?
    Ja tak w sumie z ciekawości, bo jakoś awanturować się z sąsiadami
    już nie będziemy (patrz niżej), a nie jestem przekonany do tego
    co piszesz :)

    > Teraz Gmina żąda ode
    > mnie naprawy chodnika, który rzekomo zniszczyłem. A jak miałem wjechac na
    > działkę ?? Samolotem? Czy sa jakieś przepisy regulujące, że Gmina odpowiada
    > za wjazd na działkę budowlaną i powinna go zabezpieczyć odopowiednio!

    Może źle zrobiłem że uwierzyłem gminie, ale nam wyjaśnili że zrobienie
    wjazdu to NASZA sprawa. Fakt, że wjazdu nie było w ogóle (działka nie
    miała "oficjalnie" nic wspólnego z wjazdem samochodów *na nią*).

    > Budując go?

    Powiadamiam uprzejmie, jako osobnik zamieszany w budowę "tylko" garażu
    (przez współwłaścicieli w małej wspólnocie, na własnym terenie), że
    owszem, wybudowanie wjazdu we własnym zakresie było jednym z warunków
    wykonania budowy.
    Możesz sprawdzić w oryginałach dokumentów - w szczególności
    w "uzgodnieniu warunków" (czy jakoś tak, piszę "z głowy czyli z niczego")
    tudzież w "decyzji o warunkach zabudowy" czy tam na pewno nic na temat
    wjazdu się nie zająknęli?

    > Proszę o info gdzie tego szukać w ustawach bo nie mam pojęcia.

    No to przepraszam, ale *skąd* wiesz że "Gmina miała obowiązek", skoro
    przepisu nie widziałeś na oczy?
    Albo zeznajesz ze "wiesz" i możesz podać podstawę prawną *lub* wskazać
    decyzję Gminy (lub innego właściwego organu), albo co najwyżej
    "przypuszczasz" - tak jak ja przypuszczam że Gmina miała prawo nam
    nakazać zrobienie wjazdu we własnym zakresie.
    I jeszcze kazali zapłacić za zajęcie pasa drogowego (1zł/m^2/dobę
    za jezdnię i 0,5 zł/m^2/dobę za chodnik i trawnik), tudzież sporządzić
    plan oznakowania i znaki (drogowe) sobie wynająć na okres prac!
    :)

    pzdr, Gotfryd