  • Data: 2003-01-27 00:16:28
    Temat: Re: Windows, kontrola BSA
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "magnes" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b11nn0$5m$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > No cóż, być może byli nadgorliwi. Ale z drugiej strony:
    > * wykonałeś nielegalną kopię płyty instalacyjnej

    a jaka to legalna kopia? Z tego co się orientuję (nie potrafię podac
    paragrafów) to można wykonać 1 kopię nośnika na wypadek uszkodzenia -
    nigdzie nie widziałem gdzie trzeba zrobić tą kopię (ale może jestem w
    bęzie - jeśli tak jest będę wdzięczny jeśli ktoś mnie poprawi)

    > * zrobiłeś backup systemu (było nie było zrobiłeś nową 'instancję'
    > systemu,
    > tak jakbyś zainstalował go w innym miejscu, czego też niby nie wolno
    > robić)

    IMHO backup to backup a nie działający system - jeśli nie da się
    bezpośrednio uruchomić z niego systemu (bez żadnych dodatkowych
    czynności/softu) to nie powinien być uznany za system.
    BTW czy gdybym się mylił - czy można uzyskac odszkodowanie od Symanteca że
    przyczynia się do piracenia i naraża na dodatkowe koszta?

    > 2) tutaj gorzej - próbuj udowodnić, że obraz jest Ci niezbędny w
    > przypadku
    > gdy padnie Ci np. dysk i musisz szybko postawić system, bo tracisz
    > pieniądze itd. (tylko wtedy jest sens robienia pełnego mirrora, a nie
    > backupu samych danych). Ewentualnie chciałeś sobie ułatwić życie w
    > przypadku
    > jakiejś awarii.

    Ja bym poszukał odpowiednich przepisów (lub w licencji) które zabraniają
    robić kopię bezpieczeństwa systemu - jeśli takowych nie ma to IMHO można
    robić tyle kopii ile się chce.

    > Aha, no i oczywiście nigdy ale to nigdy nie używałeś
    > obrazu.

    TO po co on?

    > PS z chęcią dowiem się jak zakończyła się cała sprawa

    Ja też :)

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543