  • Data: 2003-01-27 10:28:35
    Temat: Re: Windows, kontrola BSA
    Od: "magnes" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemysław 'DimmuR' Kukulski" <d...@k...chip.pl> wrote in
    message news:27012003.00A8EC3B@Przemyslaw.DimmuR.Kukulski...

    > a jaka to legalna kopia?

    Nie używana (do czasu oczywiście :). Możesz zrobić kopię, ale powinna
    znaleźć swoje miejsce w firmowych kazamatach do czasu, aż oryginał się
    zepsuje itp. (imvvvho)

    > IMHO backup to backup a nie działający system - jeśli nie da się
    > bezpośrednio uruchomić z niego systemu (bez żadnych dodatkowych
    > czynności/softu)

    Czy przegranie z płytki na dysk jest taką czynnością?
    Z punktu widzenia panów z BSA zainstalowanie z oryginalnej płytki i
    skopiowanie całego systemu z backupu to może być to samo. Ale...

    > Ja bym poszukał odpowiednich przepisów (lub w licencji) które
    zabraniają
    > robić kopię bezpieczeństwa systemu

    Wg samego Microsoftu można zrobić kopię bezpieczeństwa (backup), ale
    nie może się on sam bootować i instalować. Np. zrzut wszystkiego na
    taśmę jest legalny.

    > jeśli takowych nie ma to IMHO można robić tyle kopii ile się chce.

    Akurat w licencjach Microsoftu jest mowa o jednej kopii (i znowu W2K
    Prof - "you may make a single back-up copy of the SOFTWARE PRODUCT").
    Mam jednak nadzieję, że chodziło im o płytkę instalacyjną, a nie
    zainstalowany system.

    > To po co on?

    W domyśle jednocześnie z systemem, z którego zrobiłeś obraz :) Możesz
    użyć obrazu, ale dopiero jak padnie Ci "oryginał" (czy też chcesz
    wrócić do poprzedniego stanu, żadna różnica).

    pozdrawiam,
    magnes

    PS Jeszcze raz polecam
    http://www.7thguard.net/comments.php?sect=show_hdr&n
    ews_id=2262
    Można się dowiedzieć jak na to wszystko zapatrują się w Microsofcie.
    Okazuje się, że opinie są baardzo sprzeczne.