  • Data: 2023-07-10 03:21:16
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu trafiasz w problem, który poniosłem na samym początku. Jeśli biegły
    > stwierdzi, że konstrukcja tramwaju jest taka, ze motorniczy bez
    > ponoszenia winy może nim zabić dziecko przede wszystkim należy "uziemić"
    > wszystkie takie tramwaje do czasu wdrożenia rozwiązania nei stanowiącego
    > zagrożenia. Ponadto należałoby osądzić wszystkich takim tramwajem
    > jeździli oraz dopuścili do jeżdżenia. Bo przecież ten tramwaj się nagle
    > nie wykrzywił.

    To jest jakaś jednak umowna kwestia, bo wiadomo, że żadna konstrukcja
    nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. Sprawa więc dotyczy poziomu ryzyka i
    zarządzania tym ryzykiem. Komuś mogło wyjść, że przy zachowaniu
    określonych środków nawet z takim martwym polem ryzyko jest na tyle
    niskie, że można do przewozu dopuścić.

    --
    Marcin