    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 2 Jul 2002 23:32:57 +0200
    Sender: News User <n...@j...net>
    Subject: Re: WYjazd za granice z laptopem
    From: Jaszyn <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Pewna osoba, zwana KOMTUR wklepała sobie pięknego dnia 01 lip 2002 w
    wiadomooeci news:afqbcc$4lh$1@news.onet.pl:

    > Witam
    >
    > Co zrobic jesli wyjezdzam za granice z laptopem?
    > Zglosic, zeby potem nie miec problemow przy powrocie.
    > Czy moga mi na granicy sprawdzic legalnosc programow,
    > nie wszystkie sa :)))

    wpisz w deklaracje celną jako towar czasowo wwożony. musisz też określić
    jego wartość. Jak tego nie zrobisz, możesz mieć przy powrocie (a może nawet
    przy wjeździe do obcego kraju) niemałe problemy. Jesli będziesz z nim
    wracał, to mogą go potraktować jako towar nabyty za granicą i kazac
    zapłacić cło (niemałe, zważywszy na wysoką wartośc komputera).

    Celnicy bywają różni, raz trafisz na gościa, co go nic nie interesuje, a
    raz trafisz na służbistę, który przetrzepie cię tak, jakbyś 100 kilo amfy
    przewoził...

    A nielegalne programy lepiej wyinstaluj na ten czas. Lepiej dmuchać na
    zimne ;-)))
    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz