  • 1. Data: 2002-07-01 19:42:12
    Temat: WYjazd za granice z laptopem
    Od: "KOMTUR" <k...@W...TO.inetia.pl>

    Witam

    Co zrobic jesli wyjezdzam za granice z laptopem?
    Zglosic, zeby potem nie miec problemow przy powrocie.
    Czy moga mi na granicy sprawdzic legalnosc programow,
    nie wszystkie sa :)))

    KOMTUR

  • 2. Data: 2002-07-01 20:11:06
    Temat: Re: WYjazd za granice z laptopem
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "KOMTUR" <k...@W...TO.inetia.pl> wrote in message

    > Co zrobic jesli wyjezdzam za granice z laptopem?
    > Zglosic, zeby potem nie miec problemow przy powrocie.
    > Czy moga mi na granicy sprawdzic legalnosc programow,
    > nie wszystkie sa :)))

    Jeżeli figurujesz w pewnych rejestrach albo jesteś poszukiwany za coś, to
    mogą Cię zatrzymać i sprawdzić zawartość HDD, ale na takich samych zasadach
    jak np. w supermarkecie w centrum Polski.
    Tak więc czy masz laptopa w domu czy przewozisz go za granicę - nie ma to
    różnicy.

    Pozdro
    MAX

  • 3. Data: 2002-07-01 20:21:30
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    "KOMTUR" <k...@W...TO.inetia.pl> wrote at pl.soc.prawo:

    > Co zrobic jesli wyjezdzam za granice z laptopem?
    Wyjechać, wrócić... W czym problem? Jeszcze nie słyszałem żeby jakiœ celnik
    pytał "a co tam macie panie w woreczku, nie klaptopa aby?"- a ja i cała
    kupa znajomych się nie rusza inaczej. No cóż, takie zboczenie zawodowe ;-)

    --
    Alf/red/

  • 4. Data: 2002-07-02 07:52:26
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@i...net>

    Użytkownik "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:Xns923EDF785A97Aaldziewpl@62.233.128.18...

> [...]
    | kupa znajomych się nie rusza inaczej. No cóż, takie zboczenie zawodowe ;-)

    Ostatnio czytałem artykuł o zmianach przepisów celnych dotyczących wartości
    towarów wwożonych do kraju. IJest to mała kwota euro ;-(( I jeśli przy
    wyjeźdxie z kraju nie zgłosi się np laptopa, to po powrocie, nadgorliwy
    celnik może nam wlepić cło na naszą własność

    --
    Gregory - Pyrlandczyk
    z krwi i kości

    Pyrlandia - kraina podziemnej pomarańczy

  • 5. Data: 2002-07-02 21:32:57
    Od: Jaszyn <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Pewna osoba, zwana KOMTUR wklepała sobie pięknego dnia 01 lip 2002 w
    wiadomooeci news:afqbcc$4lh$1@news.onet.pl:

> [...]
    > Zglosic, zeby potem nie miec problemow przy powrocie.
    > Czy moga mi na granicy sprawdzic legalnosc programow,

    wpisz w deklaracje celną jako towar czasowo wwożony. musisz też określić
    jego wartość. Jak tego nie zrobisz, możesz mieć przy powrocie (a może nawet
    przy wjeździe do obcego kraju) niemałe problemy. Jesli będziesz z nim
    wracał, to mogą go potraktować jako towar nabyty za granicą i kazac
    zapłacić cło (niemałe, zważywszy na wysoką wartośc komputera).

    Celnicy bywają różni, raz trafisz na gościa, co go nic nie interesuje, a
    raz trafisz na służbistę, który przetrzepie cię tak, jakbyś 100 kilo amfy
    przewoził...

    A nielegalne programy lepiej wyinstaluj na ten czas. Lepiej dmuchać na
    zimne ;-)))
    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz