    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga groźny pies
    Date: Wed, 14 Jul 2010 08:49:27 +0000 (UTC)
    <i1de7g$ia6$1@news.onet.pl> <i1dpkm$f6$3@inews.gazeta.pl>
    <i1ecdi$66c$1@news.onet.pl> <i1ed2g$f6$10@inews.gazeta.pl>
    <i1edkf$93h$1@news.onet.pl> <i1edoi$f6$14@inews.gazeta.pl>
    <i1ee6h$ako$1@news.onet.pl> <i1eenu$f6$18@inews.gazeta.pl>
    <i1eevn$cno$1@news.onet.pl> <4c3ac271$1@news.home.net.pl>
    <i1egsn$hvj$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1007121134130.2872@quad>
    <i1f8rb$qkl$1@news.onet.pl> <4c3b5477$1@news.home.net.pl>
    <i1hceb$su1$1@news.onet.pl> <i1hfo4$rpp$2@inews.gazeta.pl>
    <i1hgbp$9ig$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1007141023250.1196@quad>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Owszem, ale z tego co się orientuję, jest pewne przyjęte znaczenie
    > "zamknięcia". W postaci wymogu "przełamania zabezpieczeń", wyraźnej
    > ingerencji w zamknięcie.
    > O ile przez ostatnie dziesięciolecia :P nic się nie zmieniło,
    > to taką fizyczną ingerencją będzie np. zerwanie plomby.
    > Otwarcie klamką przeznaczoną do otwierania - mimo że co poniektóre
    > pordzewiałe klamki mogą wymagać użycia większej siły niż zerwanie
    > rzeczonej plomby - taką ingerencją nie jest.

    Taki przykładzik, z życia:
    Mam piwnicę. Mam też trochę trefnego sąsiada.
    Włamano mi się do piwnicy, najpierw próbowali kłódkę otworzyć ale im
    sie drut w niej złamał. Wzięli więc łapkę i wydarli ze ściany "wąsy",
    tzn. drut który robił za oczko dla kłódki.

    Raz to naprawiłem, ale po drugiej takiej akcji mi sie odechciało.

    Obstawiam sąsiada, bo parę dni po włamaniu przyszedł żebym mu tę
    piwnicę użyczył bo i tak nic konkretniego w niej nie trzymam ;-)

    Od 5 lat mam tak zamkniętą piwnicę - zacięta kłódka, i jak chcę
    otworzyć to trochę siły i te wąsy wychodzą ze ściany.

    No i meritum sprawy - czy to jest zamknięcie które do otwarcia wymaga
    ingerencji? ;-)

    Serio pytam, bo podejrzewam czemu ten sąsiad chciał tę piwnicę. Robi
    jakieś trefne interesy, wówczas zajmował się paserką chyba, różne
    dziwne łebki do niego przyjeżdżały, i zdaje się potrzebował składziku.

    --
    Pozdro
    Massai