  • Data: 2009-03-18 16:41:23
    Temat: Re: Urlop
    Od: "Koola" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiem ze to nie jest prawda bo tak jest w pierwsyzm roku pracy w
    > zyciu. Ale to juz jest mój kolejny rok,
    > Może ktoś mi rzucić jakims paragrafem.
    > Będę bardzo wdzieczny

    Art. 153.
    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w
    którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca
    pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu
    roku.
    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    Art. 161.
    Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162.
    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    = = =
    W tym roku uzyskales prawo do urlopu i w tym roku mozesz go wykorzystac.
    Jezeli byloby tak jak twierdzi kadrowiec w Twojej firmie to w swietle art.
    161 i 162 nie moglbys wykorzystac calego urlopu nawet w grudniu bo za
    pierwsze 11 m-cy przysluguje 24 dni urlopu czyli wiecej niz dni pracujacych
    w grudniu. Co z urlopem za grudzien -do wykorzystania tylko w nastepnym
    roku? A co w sytuacji gdy pracownik bedzie chcial wziac caly urlop (26 dni)
    za jednym razem?

    Ustawodawca przewidzial tez takie sytuacje gdy pracownik wykorzystuje np. w
    czerwcu caly urlop a w sierpniu sie zwalnia.