eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach pozaumownych › Re: Umowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach pozaumownych
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach
    pozaumownych
    Date: Sat, 05 Jun 2010 20:12:21 -0500

    Konrad wrote:
    > Witam,
    > Mam taki problem:
    >
    > Mam dwie umowy na to samo.
    > Pierwsza umowa jest zła, długa i w kilku punktach odnosi się do
    > drugiej. Np. że poszczególne zlecenia będą realizowane w ramach
    > oddzielnych umów.
    >
    > Druga umowa, już konkretna jest krótka i łagodna. Ale posiada w sobie
    > zapis, że strony nie mogą powoływać się na ustalenia poza umowne.
    > Przyjęcie dzieła i rozliczenie następuje na podstawie tej umowy.
    > Rachunek jest do niej.
    >
    > Czy to znaczy, że obowiązują mnie tylko zapisy tej drugiej umowy?

    Nie. Obie.
    Pierwsz jest umową ramową określającą warunki ogólne.
    Dopiero ta druga jest konkretną umową co jest do zrobienia na warunkach
    z umowy pierwszej plus drugiej.

    Nawiasem mówiąc, to jakaś zagraniczna firma? Po tak mi pachnie coś pachnie.

    > No bo pierwsza umowa mówi o przeniesieniu praw autorskich, karach
    > umownych itd itp. Ale mówi, że zlecenia będą realizowane na podstawie
    > oddzielnych umów. Oddzielne umowy mówią, że ustalenia pozaumowne się
    > nie liczą i, nie ma w niej nic o przekazaniu praw autorskich.
    >
    > Więc. Czy przekazałem prawa autorskie - zgodnie z pierwszą umową. Czy
    > nie - zgodnie z drugą umową?

    j.w. przekazałeś.

    > A tak w ogóle, to czy można zawierać umowy o dzieło na rzeczy, które
    > jeszcze nie istnieją ? Ponieważ znalazłem taki zapis, ale nie do końca
    > wiem jak go zinterpretować:
    > "ART 41.3. Nieważna jest umowa w części dotyczącej wszystkich utworów
    > lub wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających
    > powstać w przyszłości." - chodzi tu o to, że nie można się wiązać
    > umową do końca życia. Czy, że nie można w kwietniu podpisać umowy
    > przekazującej prawa autorskie do zdjęć, które powstaną na przestrzeni
    > najbliższych 6-ciu miesięcy?

    Można. Ale trzeba to konkretnie napisać.
    Ta pierwsza umowa zapewne nie ma żadnych dat. Chodzi o to, żebyś nie
    przyszedł do nich i nie powiedział, że ty przez rok pstrykałeś zdjęcia i
    teraz chcesz kasę, bo przeciez masz w umowie napisane, że bedą ci
    płacić, za pstrykanie zdjęć.
    Albo, że zamówili sztuk jeden, a ty im teraz podrzucasz sztuk dziesięc i
    chcesz kasę.

    tak sobie zgaduje, bo bez przeczytania umowy to ciężko coś wiecej
    powiedziec o co chodzi.