eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach pozaumownychUmowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach pozaumownych
  • Data: 2010-06-05 23:27:27
    Temat: Umowa o świadczenie usług + umowa o dzieło + zapis o ustaleniach pozaumownych
    Od: Konrad <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam taki problem:

    Mam dwie umowy na to samo.
    Pierwsza umowa jest zła, długa i w kilku punktach odnosi się do
    drugiej. Np. że poszczególne zlecenia będą realizowane w ramach
    oddzielnych umów.

    Druga umowa, już konkretna jest krótka i łagodna. Ale posiada w sobie
    zapis, że strony nie mogą powoływać się na ustalenia poza umowne.
    Przyjęcie dzieła i rozliczenie następuje na podstawie tej umowy.
    Rachunek jest do niej.

    Czy to znaczy, że obowiązują mnie tylko zapisy tej drugiej umowy?

    No bo pierwsza umowa mówi o przeniesieniu praw autorskich, karach
    umownych itd itp. Ale mówi, że zlecenia będą realizowane na podstawie
    oddzielnych umów. Oddzielne umowy mówią, że ustalenia pozaumowne się
    nie liczą i, nie ma w niej nic o przekazaniu praw autorskich.

    Więc. Czy przekazałem prawa autorskie - zgodnie z pierwszą umową. Czy
    nie - zgodnie z drugą umową?

    A tak w ogóle, to czy można zawierać umowy o dzieło na rzeczy, które
    jeszcze nie istnieją ? Ponieważ znalazłem taki zapis, ale nie do końca
    wiem jak go zinterpretować:
    "ART 41.3. Nieważna jest umowa w części dotyczącej wszystkich utworów
    lub wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających
    powstać w przyszłości." - chodzi tu o to, że nie można się wiązać
    umową do końca życia. Czy, że nie można w kwietniu podpisać umowy
    przekazującej prawa autorskie do zdjęć, które powstaną na przestrzeni
    najbliższych 6-ciu miesięcy?

    Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedź.