    From: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    Date: Fri, 30 Aug 2013 12:38:30 +0200

    > Upadnie upadnie. A raczej zmieni w masowe niewolnictwo i kilku panów.

    Oczywiscie przy swiadomej zgodzie kandytatow na niewolnikow.
    Niczyja to w koncu wina, ze zawsze znajdzie sie ktos kto zgodzi sie
    pracowac albo za mniej albo w gorszych warunkach. Tak, tak, wiem, nie
    mial wyjscia i musial sie zgodzic. To, ze tym sposobem zanizyl wartosc
    pracy co odbije sie na innych, ktorzy tez beda musieli za tyle pracowac
    to juz inna sprawa.

    Niech bede pracodawca, potrzebuje pracownika, proponuje 500zl. Nikt nie
    przyjdzie? To musze zaproponowac 600zl. I tak do skutku, az okaze sie,
    ze TA KONKRETNA PRACA, W TYM KONKRETNYM miejscu jest warta np. 2000zl.
    Ale zawsze znajdzie sie ktos kto przyjdzie pracowac za 750 - czyja to
    wina? Panstwa? Nie, tego kogos kto zgodzil sie pracowac za 750.
    I jak bedzie potrzebny nastepny to tez mu dam 750 argumentujac, ze tu
    juz taki jeden za tyle pracuje ;P

    IMHO im dalej rece panstwa od gospodarki tym lepiej. Rynek pracy
    powinien byc regulowany tylko i wylacznie przez pracodawcow i
    pracobiorcow a lepsza nazwa to "pracokupca" i "pracosprzedawca" :)) bo
    to jest sprzedaz uslugi i jej kupno. Umowa jest miedzy dwojgiem
    doroslych ludzi ze zdolnoscia do czynnosci prawnych i nikt nie powinien
    w to ingerowac. Jak ktos sie decyduje dawac "d..." za konkretne profity
    to to jest tylko jego sprawa.

    I sory, ze nie na temat :)

    --
    jarek