  • Data: 2013-08-30 17:07:29
    Temat: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-30 16:14, Jarek Pudelko pisze:

    > Potrzeby na finansowanie tych swiadczen wyniosa w roku 2014: XXX mld zl.
    > XXX mld / ilosc obywateli = kwota, ktora kazdy musi zaplacic.

    Dodam, że ta kwota ma być wielokrotnie zmniejszona. Ochrona zdrowia,
    edukacja - to wszystko "każdy płaci za siebie". Socjalu nie ma w ogóle
    (jest dobrowolna dobroczynność), nie ma zasiłków dla bezrobotnych itp.

    > Tak wiem wiem, a jak ktos nie ma? A jak ktos nie jest taki zdolny, zeby
    > miec? Albo nie jest taki zaradny? Albo sie wstydzi? Albo rodzice go nie
    > kochali jak byl maly? Albo nie ma smialosci do kobiet?

    No to droga wolna - są przecież kraje demokratyczne, czyli
    socjalistyczne, gdzie każdy dostaje wg potrzeb.

    > Co do katastra to mam raczej mieszane uczucia. Poglownym zaplaciles juz
    > za to, ze "jestes". Chcesz jeszcze placic za to, ze cos masz?

    Tak.
    Pogłównym płacimy za świadczenia państwa wobec każdego z nas osobiście
    jako obywatela. Skoro obywatele są równi wobec prawa, to na każdego
    państwo ma wydawać tyle samo (powiedzmy na armię, choć moim zdaniem
    armia nie jest obecnie potrzebna) i na struktury państwa (też prawie
    niepotrzebne ;)
    Katastralnym płacimy za to, że państwo chroni i "obsługuje" nasze
    mienie. A więc im więcej tu mamy, to tym więcej jesteśmy państwu winni.
    Np. na drogi krajowe i inną "nielokalną" infrastrukturę, policji za
    ochronę (choć w dużym stopniu rolę policji państwowej może przejąć
    policja gminna, czyli z ekstra ściepki)

    > Zapracowales, kupiles i chcesz za to placic kare? Tutaj to serio nie mam
    > wyrobionej opinii. Z jednej strony to zasadne, z drugiej absurdalne.

    Za "obsługę" mienia. Chyba teraz jasne?

    > Pozostaje tylko odpowiedz na pytanie czy sprawiedliwie to znaczy po
    > rowno :)

    Absolutnie NIE! :)

    > Z pewnoscia podniosa sie glosy, ze sprawiedliwie jest wtedy jesli ten co
    > ma wiecej placi za tych co maja mniej ale to jest sprawiedliwosc w dosc
    > specyficznym rozumieniu tzn. sprawiedliwosc spoleczna :)
    > Tak jak "sprawiedliwie to znaczy po rowno" to jest sprawiedliwosc
    > socjalistyczna :)
    >
    > A sprawiedliwosc sprawiedliwa jest wtedy kiedy kazdy ma to na co sobie
    > zapracowal. On, jego wstepni czy tez zstepni. Whatever.

    Howgh!
    A własność jest święta, dysponowalna i dziedziczna.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.