-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
Date: Fri, 22 Jul 2005 02:20:06 +0200
Organization: Pro Futuro
Lines: 61
Message-ID: <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
<dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
<dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
<dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: ntwklan-62-233-254-13.devs.futuro.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.futuro.pl 1121991606 30025 62.233.254.13 (22 Jul 2005 00:20:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jul 2005 00:20:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl>
X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314187
[ ukryj nagłówki ]Robert Tomasik wrote:
> Dokad ich życie nie zmusi. ASO jest niejako przedstawicielem producenta.
> Gdyby dowieść, że motorowej jest tak naprawdę motocyklem, to producent
> ryzykuje utratą homologacji. Utopi wówczas ASO sam siebie ratując.
Nie jest motocyklem, bo jest - zgodnie z warunkami technicznymi na
'motorower' - zdławiony.
> Albo kółko sie odkręci i motorowerzysta przy 100 km/h sie zabije.
> Rodzice uderzą do producenta, a ten wykarze, ze kółeczko odpadło, bo
> ktoś to i owo zdemontował. I kto bedzie odpowiadał? ASO. Tak więc
Równie dobrze można wykazać, że odpadło, bo ktoś przemalował karoserię ;)
> legalnei tego robić nie można na analogicznej zasadzie, jak nie mozna
> zdemontować hamulca.
A kto tu mówi o demontowaniu hamulca?
>>>przeze mnie powodów nie mogą przewidywać odłączania tego urządzenia,
>>>toteż działanie z nimi sprzeczne można uznać niemal za pewnik.
>>
>>Patrz wyżej :)
>
> Nie mogą oficjalnie przewidzieć, bo by homologacji nie dostali na
> Polskę.
Ale homologacji nie przeszkadza, ile by wytrzymał pojazd i do jakiej
kategorii by należał bez zakładania blokady. Homologację interesuje,
jakie parametry ma dostarczany pojazd - a nie, jakie w praktyce by
wytrzymał po de facto prawidłowym ustawieniu silnika.
[ciach]
>>Ale jeżdżącym szybciej niż "przewidział producent".
>
> Ale samochodem. Ma homologację na samochód i jest samochodem. Zobacz
> jakie skutki ma zmiana samochodów osobowych na ciężarowe. Kupujących się
> nikt nie czepia poza VAT-em. Ale kilku przerabiających jest już po
> wyrokach.
Mających cokolwiek wspólnego z odpadającymi z powodu "nadmiernej jak na
samochód ciężarowy" prędkości? ;->
>>>Spróbuj go stuningować poprzez pozbawienie hamulców i
>>>przekonaj mnie, ze to zgodne z przepisami.
>>
>>Co równasz pięść do nosa? Hamulce nie są demontowane. Ba! Wśród części
>>tuningowych są także mocniejsze hamulce.
>
> Chodzi mi o zasadę. Tuningowac możesz tylko dotąd, dokąd nie naruszysz
> prawa. Motorower ma mieć hamulce o określonej skuteczności. Możesz je
> zmienić, byle miały tę skuteczność.
I mają. Nawet te fabryczne hamulce współczesnych motorowerów są lepsze,
od fabrycznych hamulców motocykli sprzed np. 30 lat.
--
Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.05 00:29 Andrzej Lawa
- 22.07.05 22:04 Robert Tomasik
- 22.07.05 22:07 Robert Tomasik
- 22.07.05 23:45 Andrzej Lawa
- 23.07.05 00:01 Andrzej Lawa
- 23.07.05 11:13 Robert Tomasik
- 23.07.05 11:16 Robert Tomasik
- 23.07.05 15:42 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:47 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:51 Andrzej Lawa
- 23.07.05 19:55 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:02 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:18 Andrzej Lawa
- 23.07.05 20:35 Andrzej Lawa
- 23.07.05 22:41 Tiger
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
Najnowsze wątki
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym