-
Data: 2005-07-23 11:13:05
Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl...
> Nikt nie mówił o umieszczaniu tego w instrukcji - pamiętaj, że mówimy
o
> przeróbce. A ponieważ to sprawa indywidualna - homologacja nie ma z
tym
> nic wspólnego.
Toteż właśnie o to mi chodzi. Jeśli tego nie ma w odpowiednich
instrukcjach obsługi, to homologacji nie stracą na pewno, ale ASO
ryzykuje autoryzacją wykonując taką usługę.
>
> Co do trwałości... Zdefiniuj "trwałe". Jedna z najpopularniejszych
metod
> zdławienia to "zepsucie" charakterystyki wydechu (który w dwusuwach ma
> ogromne znaczenie) przy pomocy 'wyrostka robaczkowego' na kolektorze.
Dla mnie "trwałe", to po prostu niemożolwie do usunięcia w "zwykły
sposób". Te zwykłe sposoby są w instrukcji naprawy. I nic więcej.
Hamulce też możesz wyłączyć, czy nawet zdemontować. Pojazd również nie
będzie odpowiadał wówczas warunkom technicznym. Ale racze żaden
producent nie będzie w dokumentacji naprawczej umieszcał receptury
wyłączania hamulców, bo po co.
>
> Walniesz kolektorem w kant krawężnika, załatasz dziurę (żeby od hałasu
> ptaki w locie nie padały) i po blokadzie. Ba! W sumie (z praktycznego
> doświadczenia) dziura może sobie być - mi Neo's 50 z dziurą w miejscu
po
> 'wyrostku' jeździł równie dobrze, jak i bez wyrostka.
Studia konczyłem dawno. Moze sie coś zmieniło, ale nie podejrzewam. Z
tego co mnie uczono, ingerencja w ukąłd wydechowy silnika dwusuwowego (a
motorowery przeważnie taki mają) z reguły powoduje spadek, a nie wzrost
mocy z uwagi na kłopoty ze stopniem napełnienia. Co innego oczywiście z
silnikiem czterosuwowym, gdzie wyrwanie układu wydechowego dokłąda
wprost kilka procent mocy, co można łatwo dowieść (odpada praca
wydechu).
W wyniku uderzenia w krawężnik, możesz stracić lampę, hamulec. Wypadek,
jak wypadek. Pojazd przestaje spełniać warunki techniczne. Różnica jest
tylko taka, że brak światła czy hamulca ruch drogowy wychwyci przy
pierwszej kontroli. W wypadku wydechu już niekoniecznie.
>
> Równie dobrze zdławienie może sprowadzać się do nieoptymalnego
> ustawienia gaźnika (np. zbyt uboga mieszanka lub zawężona gardziel).
Równie dobrze. Czy to coś zmienia?
>
> Wszystkiego tego można się pozbyć równie łatwo, jak wykręcić jakąś
> upartą przyrdzewiałą śrubę - nie są to blokady trwałe (jak wszystkie
> inne sztuczne blokady).
Jak Ci napisałem, jej trwałośc polega na odporności na normalne
czynności. Nie moze być załóżmy na kierownicy przycisku, który blokadę
wyłączy, bo będzie "nietrwała".
>
> Ale powtarzam po raz n-ty, że te pojazdy są konstruowane pod kątem ich
> normalnych, nie zdławionych osiągów. Zdławienie pojawia się dopiero
> potem i jest równie naturalne jak np. kratka w cienko-cienko, robiąca
z
> niego 'ciężarówkę'.
No widzisz. Doszedłeś do tego samego. A ilu keirowców dostało mandat i
straciło dowód rejestracyjny za wymontowanie na chwilę kratki?
> > Nie. Z powodu tego, że zmieniano samocghód osobowy w ciężarowy drogą
> > fikcyjnych przeróbek. Diagnosta klepał, że samochód odpowiada normom
> > samochodu ciężąrowego, a nie odpowiadał. Diagnosta ma poświadczenie
> > nieparwdy.
>
> Hę? O ile pamiętam 'kratki' i homologacje na 'ciężarowy' były całkiem
> legalne?
Powiedz to tym, którzy dostali wyroki prawomocne w takich sprawach.
Ustawadopuszczała przerabianie pojazdów, ale przeważnie ograniczano sie
do zewnętrznych oznak przerobienia, bowiem faktyczne przerobienie było
zbyt drogie.
> A ta kratka jest mniej-więcej tak samo trwała, jak duża część blokad w
> motorowerach.
Zgodzę się z tym.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.05 11:16 Robert Tomasik
- 23.07.05 15:42 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:47 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:51 Andrzej Lawa
- 23.07.05 19:55 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:02 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:18 Andrzej Lawa
- 23.07.05 20:35 Andrzej Lawa
- 23.07.05 22:41 Tiger
- 23.07.05 23:33 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:39 Maciej Bebenek
- 23.07.05 23:41 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:48 Maciej Bebenek
- 24.07.05 00:00 Tiger
- 24.07.05 00:02 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- Żurek i maszyna
- Dziwne... :)
- Mołdawia. Demokratura zastępuje demokrację.
- Prawicowa influencerka Candace Owens zapowiada walkę do końca ,,dla całego świata" [z parą prezydencką Macron]
- Next.Gazeta informuje, że od 2029 roku (lub 2030 roku) cyfrowe euro stanie się prawnym środkiem płatniczym w całej UE
- Ukraińscy kibice [w trakcie meczu] wzywali do zabijania Serbów
- Przejechałbym babę...
- Re: Temat: obowiazkowe kaski
- I kolejny inżynier...
- Kobiety, bójcie się inżynierów...
- Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- cudzoziemiec bez biletu
- Inżynierzy z prawomocnym...
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-28 Żurek i maszyna
- 2025-07-27 Dziwne... :)
- 2025-07-26 Mołdawia. Demokratura zastępuje demokrację.
- 2025-07-26 Prawicowa influencerka Candace Owens zapowiada walkę do końca ,,dla całego świata" [z parą prezydencką Macron]
- 2025-07-26 Next.Gazeta informuje, że od 2029 roku (lub 2030 roku) cyfrowe euro stanie się prawnym środkiem płatniczym w całej UE
- 2025-07-26 Ukraińscy kibice [w trakcie meczu] wzywali do zabijania Serbów
- 2025-07-26 Przejechałbym babę...
- 2025-07-26 Re: Temat: obowiazkowe kaski
- 2025-07-25 I kolejny inżynier...
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...