  • Data: 2003-12-06 09:36:27
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: motto <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan(i) Jarosław Wiechecki w wiadomości <bqrdf6$86h$2@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Wszystkie zabezpieczenia można obejść. Być może w Polsce nie ma
    > odpowiednich fachowców i chęci do bawienia się programem wybitnie
    > niszowym, na dodatek przeznaczonym tylko i wyłącznie na rynek polski.
    Programy które ja piszę ze pieniądze są programami wybitnie niszowymi, taki
    LEX to przy nich masówka, a mimo to znaleźli sie chętni na crackowanie ich
    zabezpieczeń. Cena? No cóż jesli poświęcam na to pół roku życia i jestem
    przekonany, że nie sprzedam więcej jak 10 egzemplaży to cena za pojedyńczy
    nie bedzie niska. Baaaa raz napisałem program przeznaczony z góry dla
    jednej firmy, specyficzne rozwiązania, specyficzne zastosowanie i co? I
    okazało się, że jakis pracownik wyniósł program i sprzedał go za grosze (w
    porównania z ceną która zapłaciła firma zamawiająca) konkurencji. Bo
    przecież program to tak rzecz która należy się wszytkim, a prawa autorskie?
    Eeee co to jest? Nie ma znaczenia czy program jest drog czy tani, zawsze
    (przynajmniej w Polce) znajdą się tacy co będą chcieli go mieć za darmo. I
    pewnie się im to uda po czym wymyślą zgrabną teorię aby usprawiedliwić swój
    czyn przed samym sobą, reszty (tej uczciwej) i tek to nie przekona, ale co
    tam ja poczuję się lepiej, bo wymyśliłem sobie zgrabne wytłumaczenie.

> [...]
    > Osoby/firmy, które są uczciwe, po prostu zrezygnują z ich zakupu. Ci,
    > którzy przyzwyczaili się używać softu nielegalnie, będą nadal go używać.
    > Można zwiększyć sprzedaż, zmieniając warunku płatności za
    > oprogramowanie.Dla niektórych firm/osób prywatnych jednorazowy wydatek w
    > wysokości kilku tysięcy złotych jest bardzo dużym obciążeniem. Być może
    > rozwiązaniem byłaby "sprzedaż", właściwie udostępnianie softu na określony
    > czas, za określoną kwotą.Bez problemu można to zrobić w przypadku softu
    > takiego jak "Lex". Trochę trudniej w przypadku oprogramowania CAD. Nie
    Zwróć uwagę, że często tworzenie takie projektu trwa lata, często firmmy
    takie dochodzą do granicy płynności finansowej na koniec projektu. Chcą
    zwrotu kosztów i nie mogą czekać. Wielu z firm programistycznych nie będzie
    stać na takie rozwiązanie płatności.
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/
    [mdk91 2.4.21-0.25mdk-athlon-xp] "Jeśli nie stać mnie na samochód,
    to mam go ukraść? Nie? Ok., teraz porozmawiajmy o oprogramowaniu."