eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost] › Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
    .highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 04 Nov 2013 11:04:53 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
    References: <l55tgp$lbm$1@news.vectranet.pl>
    <6...@g...com>
    <5276d247$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    In-Reply-To: <0...@b...poznan.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 131103-1, 2013-11-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 84
    Message-ID: <52777146$0$2294$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1383559494 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2294 217.153.175.85:24102
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6079
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:731027
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-11-04 02:38, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >> Zeby z góry uprzedzic ewentualną polemikę, -jesli kupisz sobie np.
    >> samochód wartości 23 tys zł i zareklamujesz to, że malutki wewnętrzny
    >> przycisk w kabinie jest nieco innego koloru niż w prospekcie, to czy
    >> sklep powinien zwrócić ci wtedy w wyniku takiej reklamacji całą
    >> zapłaconą kwotę i pozwolić za darmo zatrzymac tenże samochód, a czy
    >> jesli to zrobi, czy będzie podstawa do uznania, że w istocie podarował
    >> ci ten samochód?
    >
    > Porównujesz zakup przedmiotu z wykonaniem usługi...
    > Hmm.. dziwne...
    >


    A ja jakoś się nie dziwię, że tradycyjnie rżniesz (??!) głupa i ze to
    ci podejrzanie łatwo i dobrze wychodzi...;-)

    Nie podobał ci sie mój przykład, albo nie jestes w stanie go zrozumiec,
    - OK, a zatem w ramach dni miłosierdzia dla niesprawnych intelektualnie
    podam ci nastepny.
    Otóż wyobraź sobie, że tym razem nie kupujesz (skoro tak cię to razi)
    samochodu za te 23 tys zł ale zlecasz usługę, tj. jego kompleksowa
    naprawę. W następstwie czego warsztat-zleceniobiorca dokonał generalnej
    naprawy w bardzo szerokim zakresie, wykonana usługa objęła szereg
    zleconych czynności, w tym na koniec umycie całego samochodu (co
    wyceniono na drobny ułamek całej ceny) i klient zapłacił za wszystko
    umówione 23 tys zł. Po odebraniu samochodu jednak okazało się, że w
    warsztacie zapomniano umyć tylnej szybki, co w najmniejszym stopniu nie
    wpłynęło na ocenę ani jakości, ani zakresu pozostałych elementów
    wykonanej usługi, bo tego klient nie kwestionował.
    Czy w tej sytuacji klient miał uzasadnione prawo do żądania zwrotu CAŁEJ
    kwoty za wykonaną usługę, a gdyby jednak całą tę kwotę mu usługodawca
    wypłacił (tj. wykonał całą tę obszerna usługę bezpłatnie) to czy
    zasadne byłoby uznać, że ten klient dostał od warsztatu darowiznę o
    wartości wykonanej usługi minus koszt umycia szybki?!...

    Tu jeszcze dodam, że owa nieumyta szybka z powyższego przykładu, choć
    wartośc jej umycia w stosunku do wartości całości wykonanych usług była
    znikoma to jednak była w jakimś tam stopniu namacalnym niedociągnięciem,
    poddajacym się wycenie. Tymczasem opóźnienie nadania reklamy -ogłoszenia
    Bolka o kilkanaście sekund w najmniejszym stopniu nie miało wpływu na
    realizaję jego celów, jego treść i formę. Ponadto stacje telewizyjne
    maja cenniki za nadanie reklamy w określonych blokach czasowych. Nie
    przypuszczam, aby czas nadania reklamy Bolka był przewidziany dokładnie
    na granicy bloków, a więc reklama nadana kilkanaście sekund później ma
    dokładnie tę samą cenę co nadana o ustalonym czasie (bo jest tak samo
    długa). Gdyby nawet jednak ta opóźniona o kilkanascie sekund reklama
    znajdowała się już w tanszym bloku reklamowym (w co nie wierzę) to
    stacja powinna zwrócić Bolkowi różnice w cenie + ewentualne
    odszkodowanie, to ostatnie tylko wtedy, gdyby Bolek wykazał, iż w
    związku z tym poniósł szkodę. Mogłaby tez stacja powtórzyć te reklamę we
    własciwym czasie, ale Bolek przeciez tego nie żądał, a więc pierwotnie
    (tj. do czasu, gdy z sadu dowiedział się, że musi za emisje z własnej, a
    nie Wyszkowskiego, kieszeni zapłacić) BYŁ Z WYKONANIA USŁUGO W PEŁNI
    ZADOWOLONY!

    Tu dodam, ze w czasie gdy byłem szefem polskiej córki jednego z
    najwiekszych koncernów wielokrotnie zlecałem firmom medialnym
    kompleksowe kampanie reklamowe, obejmujące także spoty w TV. Kampanie te
    były kilkakrotnie całkiem obszerne , najwyższy koszt to 18,6 mln zł.
    Nigdy jednakże nie ustalono w umowach (które były dość standardowe)
    dokładnego czasu emisji naszych spotów, a juz na pewno nie z
    dokładnością do sekundy, choćby dlatego, że realizaja programu
    telewizyjnego nie jest sztywna i pewna tolerancja czasowa momentu, kiedy
    reklamę można wyemitowac byc musi!
    Czas trwania emisji reklamy ustalano, owszem dokładnie, ale termin
    emisji (i wynikająca z tego cenę) ustalano jedynie w ten sposób, że
    ustalona była cześtośc emisji danego spotu w danym bloku czasowym, tj
    np. 3 razy w okesie między godz. 18 a 21, 2 razy pomiędzy 15 a 18 przez
    2 tyg, w dni powszednie. Emisja w danym bloku czasowym miała swoją stałą
    cenę i nikogo nie obchodziło, czy reklamę nadano np. o 10.01.00 czy o
    10.01.16.

    Dla scisłości, -pewne punkty programu miały swoja cenę, np. tuż przed
    czy po Wiadomościach, ale i tu nie miało znaczenia czy te np. "po
    Wiadomosciach" oznacza 19.51.00, czy 19.51.19. Zreszta w opisywanym
    przypadk8u Bolka nie ma to znaczenia.
    Opisuję to tak dokładnie mając świadomość, że nasz sąd nic tu nie zrobi,
    bo on jest tylko od takich orzeczeń, jak uznawania b. poseł PO Sawicką
    za od sniegu bielsza i pewno zwracania jej skonfiskowanych 100 tys.
    które na ławeczce dostała skoro, w tej sytuacji, jej to "bezprawnie
    zagrabiono"...;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1