  • Data: 2013-11-04 13:08:04
    Temat: Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-11-04 11:12, Liwiusz wrote:

    > Jak już porównujesz, to nie porównuj "z dupy".

    jak juz piszesz to nie pisz "z dupy"..

    > Wałęsa miał siebie przeprosić w Faktach. Okazało się, że przeprosił
    > siebie "po Faktach".

    Ja nie wymyślam przebiegu wydarzeń tak jak ty, ja opierałem się na
    JEDYNYM znanym dokumencie dot. uzasadnieniu zwrotu zapłaty,
    obowiązujacym w prawnym obiegu, tj. piśmie procesowego pełnomocnika
    Bolka, niejakiej adw.Eweliny Wolańskiej. Nic ona w swoim pismie z 23.10
    br do SR w Sopocie nie napisała o rzekomo uzgodnionym nadaniu
    "przeprosin" w czasie Faktów (na marginesie,- w czasie Faktów OIW nie ma
    płatnych reklam, to nawet OIW jest zabronione przez KRRiT, reklamy mogą
    byc i są, owszem, ale przed i po), ale jedynie stwierdziła, ze pełny
    zwrot zapłaconej kwoty nastapił z powodu, cyt. :"kilkusekundowego
    opóźnienia emisji". Na marginesie warto zauwazyć, że istotnie pismo to
    potwierdza, że Bolek "zauwazył " tę kilkusekundowa zwłokę dopiero po
    tym, gdy sąd kazał mu zapłacic z własnej, a nie K. Wyszkowskiego
    kieszeni za to oświadczenie, bo zwrot nastapił prawie rok po dacie emisji.

    Na

    > I teraz:
    >
    > - Wałęsa dał dupy źle zlecając usługę - zwrot się nie należy
    > - TVN źle wykonało dobrze zleconą usługę - zwrot się należy - cały.

    Czy naprawdę uważasz, że jesli nawet Bolek zlecił nadanie o np. godz.
    19.51, a TVN nadało ją np. 4 sek później to nastąpiło pełne niewykonanie
    usługi i pełny zwrot zapłaconej sumy nalezy się, bez wykazania, ze
    zleceniodawca poniósł szkodę?
    Zgodnie z prawem konsumenckim, tu obowiazujacym, Bolek co najwyzej
    powinien złożyć reklamację, żadając naprawienia wady w wykonaniu usługi
    (jesli uznac, że to kilkusekundowe opóźnienie to wada), lub tez żądac
    upustu od ceny usługi proporcjonalnego do charakteru wady. Jesli uznać
    zwrot ceny za 100%-owy upust, to aby nie kwalifikowac go jako darowizny
    Bolek musiałby wykazac, że to kilkusekundowe opóxnienie to wada
    wykonania usługi całkowicie ją dyskwalifikująca, jest tzw. wadą istotną
    czyli, ze to opóźnienie spowodowało, ze ta Bolkowa reklama zupełnie nie
    dotarła do widzów. A to oczywiście nie miało miejsca.

    > Jak było, tego nie wiem.

    A z tym chętnie się zgodzę;-)