    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Date: Sat, 24 Oct 2009 13:46:08 +0200
    <op.u134r0w1l60ql1@tmr> <hbl2la$ops$1@news.onet.pl>
    <op.u136j3vhl60ql1@tmr> <hbl591$hl$1@news.onet.pl>
    <op.u139sz1tl60ql1@tmr> <hbl8ov$aak$1@news.onet.pl>
    <op.u14azns4l60ql1@tmr> <hbla1m$dq2$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0910231657390.916@quad> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <hbsrfg$t5f$1@news.onet.pl> <hbt48i$p0l$1@news.onet.pl>
    <hbu8on$u9o$3@news.onet.pl> <hbufm6$e9n$1@news.onet.pl>
    <hbug9t$fm4$1@news.onet.pl> <hbuhl0$inf$1@news.onet.pl>
    <op.u2au4urgl60ql1@tmr> <hbumba$u7c$1@news.onet.pl>

    Dnia 24-10-2009 o 12:53:08 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > A co to znaczy "cena faktyczna"?

    Odniosłem się do twojego stwierdzenia że skoro fiskus nic nie traci to
    jest OK
    - a to nieprawda. Jeśli sprzedasz chleb za 2,50zł a na fakturze wpiszesz
    słonia za 2000zł,
    to fiskus nawet zyska, ale ty popełniasz przestępstwo poświadczenia
    nieprawdy.

    > W którym miejscu faktura jest nierzetelna?

    > Faktura to jedynie dowód księgowy potwierdzający sprzedaż towaru lub
    > usługi, która to z kolei

    To aż dowód ksiegowy, bo jest dokumentem w rozumieniu KK i KKS,
    ze wszystkimi tego kosenswencjami

    > sprzedaż wynika z umowy między kupującym a sprzedającym.

    Nie do końca - faktura dokumentuje przekazanie posiadania i czynności
    równoważne w rozumieniu ustawy o vat, niekoniecznie sprzedaż.

    > Jeśli kupujący i sprzedający umówili się na daną cenę, to kto niby
    > miałby im tę cenę regulować i orzec, że cena jest "wyższa niż faktyczna"?

    Źle mnie zrozumiałeś

    > No i przede wszystkim co to ma wspólnego z wystawieniem faktury na
    > podmiot inny, niż osoba kupująca?

    Przykład ze słoniem miał być przejaskrawienie, ale chyba sie nie
    zrozumieliśmy.
    Skoro faktura jest dokumentem to ma stwierdzać stan faktyczny. Jeśli
    kupiła osoba A
    a faktura jest na osobę B, to faktura posiadcza nieprawdę. I tyle.

    --
    Tomek