  • Data: 2009-10-24 17:20:45
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof pisze:

    > Jasne. Bardzo wygodne tłumaczenie ;-)

    > Zatem podaj ten przepis zakazujący. I jeszcze ten, na podstawie którego
    > uważasz, że wystawienie faktury na podmiot inny, niż kupujący, jest
    > wykroczeniem.

    1. Nie ma takiego zakazu (identyfikowania kupującego) więc nie pokaże
    takiego przepisu.
    Jeżeli się uprzesz to znajdę wręcz przeciwne przepisy prawne -
    nakazujące legitymowanie. :)
    2. Nie jest a może być. W końcu faktura jest dokumentem, powinna
    zawierać prawdziwe dane. :)

    > Śmieszne właśnie dlatego, że nikt nie ma prawa legitymować Cię w takich
    > sytuacjach.

    Nikt mi też tego nie zakazuje.

    > Oczywiście sprzedawca może sobie palnąć "poproszę dowód", ale Ty masz
    > prawo go wyśmiać, a on z kolei nie ma prawa odmówić Ci wystawienia
    > faktury, mimo, że dowodu mu nie okażesz.

    W pornoshopie też?

    Pisałem wyraźnie - w normalnym życiu zupełnie zbędna procedura ale są
    sytuacje gdzie ma zastosowanie.

    --
    spp